شناسهٔ خبر: 42226866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایجاد اشتغال برای 1400 نفر در کردستان/مصوبه منطقه ویژه اقتصادی بانه صادر شد

استاندار کردستان گفت: همزمان با هفه دولت 706 پروژه عمرانی، صنعتی و غیره در کردستان به بهره برداری می رسد که با افتتاح آنها برای یک هزار و 400 نفر شغل جدید ایجاد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا در مراسم آغاز بهره برداری از شهرک صنعتی شماره چهار سنندج و کلنگ زنی 10 طرح صنعتی که به مناسبت هفته دولت صورت گرفت، اظهار کرد: در هفته دولت امسال 706 پروژه در حوزه های مختلف، عمرانی، سرمایه گذاری و غیره به بهره برداری می رسد.

استاندار کردستان سرمایه گذاری برای اجرا و بهره برداری این طرح ها را بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از این تعداد پروژه عمرانی برای یک هزار و 400 نفر اشتغالزایی و یک هزار و820 نفر نیز تثبیت شغل صورت خواهد گرفت.

مرادنیا تصریح کرد: امروز طی مراسمی  فاز دوم طرح توسعه معدن طلای شرکت زرکوه به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این طرح توسعه تولید طلا در این واحد از 3 هزار کیلوگرم در سال به 5 هزار کیلوگرم می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح توسعه‌ای سرمایه‌گذاری بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است 70 درصد این معدن متعلق به شرکت قزاق و 30 درصد ایران است.

استاندار کردستان اضافه کرد: پروژه های دیگر همچون بیمارستان سقز و غیره نیز طی یک ماه آینده توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

مرادنیا افزود: امسال با برنامه ریزی که صورت گرفته 40 پروژه شاخص مانند راه آهن، فرودگاه سقز، راه مریوان و غیره را با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی اذعان کرد: بهره برداری این پروژه ها برای استان خیلی مهم است و کمک می کند که کردستان در شاخص توسعه زیرساخت ها به میانگین کشوری و حتی بالاتر از آن برسد.

استاندار کردستان عنوان کرد: از تمام کسانی که در راستای پیگیری پروژه شهرک صنعتی شماره 4 سنندج تلاش کردند تقدیر می کنم.

مرادنیا افزود: روزی که کار اجرای این پروژه را شروع کردیم گفتند، که بیش از 19 سال از وعده اجرای این شهرک می گذرد ترسیدم که شاید وعده ما هم تحقق پیدا نکند ولی امروز با تلاش بخش های مختلف خوشبختانه شاهد بهره برداری از آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همواره از مشکلات استان، عدم توسعه یافتگی و  مشکل کولبری و نبود شغل در کردستان صحبت می شود تنها راه برون رفت از این مشکلات حضور سرمایه گذاران و مسئولان در کنار هم است.

استاندار کردستان تصریح کرد: در این شهرک 400 واحد با اشتغال بیش از 3 هزار نفر فعال خواهد شد و می تواند موجب توسعه و تقویت کار و تلاش در استان شود.

مرادنیا با بیان اینکه تولیدکنندگان و سرمایه گذاران استان خودشان قادر به توسعه و رفع مشکلات و محرومیت در کردستان هستند، گفت: دولت با تمام توان در کنار تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خواهد بود.

وی اضافه کرد: کارگروهی برای رفع مشکلات فراروی ایجاد و فعالیت واحدهای تولید شهرک شماره 4 سنندج باید تشکیل شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه آماده واگذاری است خوشبین به توسعه این شهرستان مرزی هستیم.

مرادنیا با بیان اینکه سرمایه گذاران بانه ای وارد عرصه تولید شده اند، گفت: مصوبه منطقه ویژه اقتصادی بانه چند روز پیش داده شده است.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بانه هم جزء پروژه هایی بوده که سال های سال است بلا تکلیف مانده بود همه مسئولان در استان دست به دست هم داده اند که کارهایی که 20 سال بلاتکلیف بود را سامان ببخشند.

استاندار کردستان تصریح کرد: از امروز به بعد این شهرک چشم انتظار سرمایه گذارانی است که بیایند کار را شروع کنند.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما