شناسهٔ خبر: 42226399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان: زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه آماده واگذاری است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: پروانه بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه صادر شده و اکنون اراضی آن آماده واگذاری به متقاضیان و سرمایه‌گذاران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا عصر سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از شهرک صنعتی شماره چهار سنندج و کلنگ زنی ۱۵ طرح صنعتی در این شهرک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه جزو پروژه‌های بلاتکلیف در استان بود که با تلاش و همت شرکت شهرک‌های صنعتی و تعامل مدیران اجرایی استان مصوب و زمین آن آماده واگذاری به متقاضیان شد.  

وی اضافه کرد: ۱۹ سال پروژه احداث شهرک صنعتی شماره چهار سنندج متوقف بود ولی از سال ۹۶ که عملیات اجرایی آن مجدد آغاز شد نگران عدم تحقق وعده افتتاح این پروژه بودیم که با همت مسوولان امروز شاهد تحقق این وعده مهم هستیم.  

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه بیکاری و تولید در استان حضور سرمایه گذاران بومی در صحنه است، افزود: برای ایجاد تولید و اشتغال نباید منتظر حضور سرمایه گذاران دیگر نقاط کشور باشیم.  

مرادنیا با تاکید بر اینکه ۴۰۰ مجموعه تولیدی و سه هزار شغل جدید در این شهرک صنعتی ایجاد می‌شود که کمک زیادی به رفع مشکل اشتغال و بوجود آمدن شور و اشتیاق در تولید است، یادآور شد: تا پایان امسال ۴۰ پروژه کلان در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، درمانی، ورزشی و راهسازی این استان با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.  

استاندار کردستان تاکید کرد: از جمله این پروژه ها خط راه آهن سنندج - همدان - تهران، فرودگاه سقز، جاده جدید سنندج - مریوان است که با افتتاح آنها در شاخص توسعه زیرساخت به میانگین کشوری خواهیم رسید.  

مرادنیا گفت: پروژه‌های بیمارستان سقز و سالن شش هزار نفری گولان سنندج نیز در یک ماه آینده توسط رییس جمهور افتتاح خواهند شد.

نظر شما