شناسهٔ خبر: 42221325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از طرح‌های توسعه صنعتی با تسریع در صدور مجوزها حمایت می‌کنیم

معاون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از طرح‌های توسعه صنعتی با تسریع در صدور مجوزها و اعطای تسهیلات حمایت می‌کنیم زیرا حمایت از صنایع علاوه بر ارزآوری گامی بزرگ در رونق تولید و اشتغال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه تولید کاتالیست در شهرک صنعتی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف ما حمایت از صنایع دانش بنیان و نوپاست که خوشبختانه امروز در همین راستا طرح توسعه این پروژه بهره‌برداری شد.

وی افزود: ما از سه طریق بحث تسهیلات، از محل تبصره 18 محل کمک‌های فنی اعتباری استان و تفاهمی که با معاونت علمی ریاست جمهوری داشته‌ایم از محل کمک‌های تسهیلاتی معاونت علمی استفاده کنیم و این واحدها را توسعه دهیم و از محصولات دانش‌بنیان حمایت کنیم.

موسوی با اشاره به حمایت از طرح‌های توسعه صنعتی گفت: در بحث صدور مجوزها تسریع لازم برای پروانه تاسیس، ساخت و بهره‌برداری با کمترین زمان ممکن و امتیازت ویژه برای صنایع دانش بنیان در منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از طریق ایجاد مرکز نوآوری علمی در بحث آموزش‌های علمی و مشاوره متخصصان امکانات لازم علمی در اختیار صنایع منطقه قرار خواهد گرفت.

مدیر توسعه کسب و کارهای منطقه آزاد اروند حمایت از صنایع را گامی بزرگ در رونق تولید و اشتغالزیی دانست و اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری این کارخانه  ۴۵۰ میلیارد است و ۱۰۸ میلیون دلار ارزآوری در پی داشته است. با افتتاح این پروژه برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۷۵ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است و اینگونه پروژه‌ها میتوانند پشتوانه‌ای برای صنایع پتروشیمی کشور باشند.

انتهای پیام/72058

نظر شما