شناسهٔ خبر: 4216473 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

امشب در مشهد ، همه ميهمان فرزند فاطمه (س)

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زائران فرزند صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ، لحظه به لحظه بیشتر می شوند ، امشب مشهدالرضا مملو از هزاران عاشق و دلداده به اهل بیت (ع) است .

دمای هوای مشهد هم اکنون 13 درجه سانتیگراد بالای صفر است و احتمال بارشهای پراکنده و خفیف برای امشب مشهد پیش بینی شده است اما به رغم خنکی هوا و در حالی که ساعاتی به تحویل سال نو باقی مانده ، اهالی و مسافران این شهر در تب و تاب تحویل سال نو در جوار مضجع نورانی حضرت رضا (ع) هستند .

هم اینک تردد در خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی به خاطر تشرف شایان توجه زائران و مجاوران به کندی صورت می گیرد .

به گزارش مرکز مدیریت راههای استان خراسان رضوی ، ورودی های شهر مشهد نیز از عصر امروز ، ترافیک سنگینی دارند .

پایانه مسافربری شهر مشهد نیز شاهد مسافرانی از اقصی نقاط ایران اسلامی است که هر یک از آنها برای رسیدن به حرم رضوی لحظه شماری می کنند .

روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد هم اعلام کرد پروازهای زیادی از نقاط مختلف کشور به مقصد مشهد انجام شده و تا این لحظه تاخیری در پرواز مسافران ورودی به این فرودگاه اعلام نشده است .

شمار زیادی از زائرانی که با قطار وارد مشهد شده اند در ایستگاه راه آهن این شهر برای تشرف به حرم مهیا می شوند .

گزارش خبرنگاران ما از حرم مطهر رضوی نیز حاکی است تمام صحن ها و رواقهای حرم مطهر مملو از زائران و مجاوران آن حضرت است که برای تحویل سال خود را به مضجع منور رضوی رسانده اند .

ویژه برنامه هایی به همین مناسبت در حرم مطهر برای تحویل سال در نظر گرفته شده و هم اینک باشکوه‌ ترین محفل قرآنی شب تحویل سال نیز در دارالحجه حرم رضوی در حال برگزاری است .

پس از محفل قرآنی ویژه برنامه تحویل ساعت در رواق دارالحجه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز خواهد شد و با قرائت زیارت امین‌ الله، دعای توسل و مناجات‌ ادامه خواهد یافت و دعای تحویل سال و آیین های این لحظه را مداح اهل بیت (ع) حاج محمود کریمی خواهد خواند .

در فواصل برنامه تحویل سال فرازهایی از سخنان پیش ضبط شده آیت‌ الله مکارم شیرازی، آیت‌ الله مظاهری، حجت‌ الاسلام والمسلمین قرائتی، حجت‌ الاسلام والمسلمین رفیعی، حجت‌ الاسلام حسینی قمی و حجت‌ الاسلام فلاح‌ زاده پخش خواهد شد .

پس از دعای تحویل سال پیام مقام معظم رهبری به صورت سراسری در گوشه و کنار بارگاه حضرت رضا (ع) پخش خواهد شد .

امسال برای اولین بار ویژه برنامه‌ ای برای کودکان و نوجوانان در شب مراسم تحویل سال برگزار می‌ شود. این مراسم‌ در سه محل واقع در طبقه سوم مهمانسرای حرم با حضور عمو قناد و همچنین صحن غدیر و کبوترانه حرم در حال برگزاری است

نظر شما