شناسهٔ خبر: 42163846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت بیش از ۷۸ هزار دانش آموز کردستانی در حفظ قرآن کریم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از شرکت بیش از ۷۸ هزار دانش آموز کردستانی در حفظ جزء سی ام قرآن کریم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با تسلیت ماه محرم و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به تشریح عملکرد و موفقیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز استان پرداخت.

او یکی از برنامه‌های مهم و اولویت دار این معاونت در حوزه قرآن، عترت و نماز را اجرای طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۷۸ هزار نفر از دانش آموزان استان در این برنامه قرآنی شرکت کردند.

نریمانی از برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستان، استان و کشوری خبر داد و اظهار داشت: در مجموع بیش از ۱۱۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در این رقابت قرآنی شرکت کردند که در مرحله کشوری مسابقات حائز ۳ رتبه اول و دوم در بخش انشای نماز و رتبه چهارم در بخش حفظ کل قران کریم شدیم.

به گفته او در مسابقات استانی سوره مبارکه نباء که در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزی به صورت مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا برگزار شد، تعداد ۸۰۰ نفر شرکت کردند.

نریمانی افزود: برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت فرهنگیان در چهار مرحله با شرکت یک هزار نفر از دیگر اقدامات برجسته این حوزه بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا در مباحث مصباح الهدی (امام شناسی) احکام، شیوه‌های حفظ جزء سی ام، جشن تکلیف، ۱۰۰ محتوای آموزشی تولید و از طریق فضای مجازی بارگذاری و اطلاع رسانی شد.

انتهای پیام/ع

نظر شما