شناسهٔ خبر: 67547613 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله العظمی وحید خراسانی:

احیای عزای حضرت سیدالشهدا علیه السلام از افضل قربات است

حضرت آیت الله وحیدخراسانی تصریح کردند: سیاه‌پوشان و عزاداران سیدالشهداء علیه السلام در صف اول مقربان در روز حشر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله وحیدخراسانی امروز ۱۶ تیرماه، در آستانه‌ی ماه محرم الحرام در دیدار با عده‌ای از خادمین هیئات مذهبی اظهار کردند: تعظیم شعائر حسینی (علیه‌السلام) از اوجب واجبات است و هر کس در این راه به هر نحوی خدمت کند اجرش بی‌حساب و اسمش در دفتر حضرت صدیقه کبری (علیهاالسلام) ثبت و ضبط می‌گردد.

معظم له با تاکید بر اینکه احیای عزای حضرت سیدالشهدا علیه السلام از افضل قربات است، تصریح کردند: سیاه‌پوشان و عزاداران سیدالشهداء علیه السلام در صف اول مقربان در روز حشر هستند.

ایشان در ادامه با اشاره به روایت حضرت امام علی بن موسی الرضا علیهماالسلام به نقل ریان بن شبیب که حضرت می‌فرمایند: "لقد بکت السماوات السبع و الارضون"، افزودند: عزاداری و گریه بر سیدالشهداء (علیه‌السلام) اکسیر اعظم است. همه‌ی شما در این ماه سوره‌ی یس بخوانید و به مادر امام زمان (علیهماالسلام) هدیه کنید تا رزق اشک شما را امام زمان بنویسد.

این مرجع تقلید با سفارش به هیئات مبنی بر این که جلسات با زیارت آل یاسین آغاز گردد، اظهار کردند: از عاشورا تا اربعین هر شب زیارت عاشورا را بخوانید و برای فرج دعا کنید که در تعجیل فرج مؤثر است؛ ان‌شاءالله.

ایشان با اشاره به وضعیت معیشتی مردم و گرانی ارزاق، گفتند: کسانی که تمکن دارند از اطعام مردم در این ماه غافل نشوند. این مردم ایتام آل محمد (علیهم‌السلام) هستند. اجر این کار لا یدرک و لا یوصف.

معظم له در پایان برپایی دسته‌های عزاداری را در همه جا (شهرها و روستاها) در ایام محرم، بالاخص تاسوعا و عاشورا را خواستار شده و اظهار کردند: هیئات در قم حتما دسته‌های عزاداری را به حرم حضرت معصومه (علیهاالسلام) ختم کنند. حرم مطهر باید میزبان دسته‌های عزاداری بر سیدالشهداء (علیه‌السلام) باشد.

انتهای پیام

نظر شما