شناسهٔ خبر: 42159411 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان :

فعالیت های قرآنی دانش آموزان استان در سال تحصیلی 99-98 تشریح شد/ شرکت بیش از 78 هزار دانش آموز استان در حفظ جزء سی ام قرآن کریم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان به مناسبت هفته دولت، عملکرد و فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز استان در سال تحصیلی 99-98 را تشریح کرد .

صاحب‌خبر -

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت الله نریمانی با تسلیت ماه محرم و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین ( ع ) و شهدای دشت کربلا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به تشریح عملکرد و موفقیت های حوزه قرآن، عترت و نماز استان  پرداخت .

وی یکی از برنامه های مهم و اولویت دار این معاونت در حوزه قرآن، عترت و نماز را اجرای طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از 78 هزار نفر از دانش آموزان استان در این برنامه قرآنی شرکت کردند .  

وی از برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت  دانش آموزی در چهار مرحله  آموزشگاهی ، شهرستان ، استان و کشوری خبر داد و اظهار داشت: در مجموع بیش از 110 هزار نفر از دانش آموزان استان در این رقابت قرآنی شرکت کردند که در مرحله کشوری مسابقات حائز 3 رتبه اول و دوم در بخش انشای نماز و رتبه چهارم در بخش حفظ کل قران کریم شدیم .

به گفته وی در مسابقات استانی سوره مبارکه نباء که در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزی به صورت مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا برگزار شد، تعداد 800 نفر شرکت کردند .

نریمانی افزود: برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت  فرهنگیان در چهار مرحله با شرکت یک هزار نفر از دیگر اقدامات برجسته این حوزه بوده است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا در مباحث مصباح الهدی ( امام شناسی) احکام، شیوه های حفظ جزء سی ام، جشن تکلیف،  100 محتوای آموزشی تولید و از طریق فضای مجازی بارگذاری و اطلاع رسانی شد .

نظر شما