شناسهٔ خبر: 42006736 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الوفاق بحرین اقدام امارات را خیانت خواند

تهران - ایرنا - جمعیت الوفاق بحرین با خیانت خواندن اقدام امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تنها گزینه ملت و اقشار مختلف بحرین مردود دانستن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شکل‌های مختلف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی این گروه انقلابی بحرینی در توئیتر قرار گرفته، آمده است: ما از کشور برادر "امارات متحده عربی" می‌خواهیم که از موضع ناهنجار خود که خلاف اجماع مردم خود، ملت‌های اسلامی و عرب است منصرف شود چرا که هیچ کس مشروعیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارد.

این بیانیه همچنین به مقام‌های بحرینی که برخی خبرها از عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی پس از امارات خبر می‌دهند، هشدار داد: فریادمان را بر سر تمامی سازشکاران، عادی‌سازان روابط و توطئه‌گران بلند می‌کنیم و می‌گوییم: شما هیچ مشروعیتی برای امضای توافقنامه‌ای که خیانت به بحرین، هویت عربی و اسلامی آن، تاریخ، مواضع و اقشار وطیف‌های آن باشد ندارید و مخالفت و مقابله ما با این طرح عادی‌سازی شما پایان‌ناپذیر است.

این بیانیه افزود: صراحتا اعلام می‎کنیم که تنها گزینه ملت و قشرهای مختلف بحرین  رد قاطعانه و مردود دانستن عادی‌سازی در تمام اشکال و انواع آن با رژیم صهیونیستی است و هرگونه لطمه‌ به این اصل در واقع نقض آشکار حاکمیت بحرین است و هیچ مشروعیتی ندارد.

الوفاق افزود: استفاده از عنوان دروغین صلح آن هم با دشمنی قاتل و غاصب هیچ سودی برای آرمان مردم فلسطین ندارد.

این بیانیه با انتقاد از امارات اعلام کرد: هیچ بهانه‌ای موجب این اقدام نخواهد شد، عملی غیر منطقی که مغایر با ساده‌ترین مبانی دینی، ملی، تلاش برای ثبات، احترام به ارزش های انسانی و صلح جهانی است، صورت گیرد.

الوفاق به مقامات بحرینی هشدار داد: هرکس به تبعیت از رژیم غاصب صهیونیستی این را توافق برای صلح بخواند، دروغگوست و تلاش بر فریب و اغفال دیگران دارد. نیازی به هیچگونه رابطه‌ای میان بحرین و رژیم اشغالگر وجود ندارد.

الوفاق تأکید کرد: اقدام برای اعلام پیروزی و تبعیت از صهیونیست‌ها، تنها برای طرفی که به منظور ارتکاب این جنایت می‌کوشد تحول راهبردی به شمار می‌رود، البته این تحول هیچ معنایی برای بحرین و مردم آن ندارد، این اقدام پیش از آنکه خیانتی به فلسطین و اسلام و عروبیت باشد خیانتی به بحرین و ذره ذره خاک آن است.

در پایان این بیانیه آمده است: خیانت به امت اسلامی و آرمان نخست آن؛ یعنی آرمان ملت فلسطین و قدس شریف، موضوعی نیست که جایی برای بحث داشته باشد، بلکه این خود مرز میان خیر و شر، بین حاکمیت وسرسپردگی و بین انسانیت و وحشیگری و تروریسم است، مشخص است که این مفاهیم هرگز با یکدیگر جمع نخواهند شد.

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از گفتگوی تلفنی "یوسی کوهن" رییس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "موساد" با نخست وزیر بحرین در راستای زمینه‌سازی برای عادی‌سازی روابط تل آویو و منامه خبر داد.

پیش از این نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی در تل آویو فاش کرد که هم اکنون مذاکرات و رایزنی‌هایی در رابطه با عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی در جریان است.

منابع مذکور اشاره کردند که مسئولان اسرائیلی ساعاتی پس از اعلام عادی‌سازی روابط با امارات، مذاکرات با مسئولان بحرینی در رابطه با عادی‌سازی روابط فی‌مابین را آغاز کرده‌اند.

پیش از آن نیز یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که بحرین پس از توافق امارات و رژیم صهیونیستی به زودی عادی‌سازی روابط با این رژیم را اعلام خواهد کرد.

وی فاش کرد که بحرین بیش از هر کشور دیگر عربی مشتاق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و مدت‌ها است که منتظر زمان مناسب برای امضای این توافق است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

منابع صهیونیستی فاش کردند روابط بین بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.

نظر شما