شناسهٔ خبر: 68176667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عراق: خاک ما هرگز به میدان درگیری بین‌المللی یا منطقه‌ای تبدیل نمی‌شود

مریم مینایی

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که این کشور هرگز اجازه نخواهد داد که خاک عراق به میدان درگیری بین‌المللی یا منطقه‌ای تبدیل شود و عراق نقطه آغاز حمله به دیگران نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگو با بغداد الیوم خاطرنشان کرد، براساس دستورات محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیروهای مسلح، عراق نمی‌تواند به خود اجازه دهد عرصه تسویه حساب‌ها شود و تجاوز از داخل و خارج از آن را نمی‌پذیرد.

وی در ادامه افزود: موضع عراق واضح و روشن است و موضع این کشور عدم استفاده از آن به عنوان میدانی برای هرگونه درگیری منطقه‌ای و بین‌المللی است و عراق نقطه شروعی برای حمله به دیگران نخواهد بود.

عراق اخیرا شاهد رخدادهای امنیتی از جمله بمباران پهپادهای آمریکایی در منطقه «جرف الصخر» واقع در شمال استان بابل بود که منجر به شهادت چهار تن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد؛ این در حالیست که پایگاه «عین الاسد» واقع در استان الانبار نیز هدف حمله موشکی قرار گرفت که در نتیجه آن شماری از نیروهای آمریکایی مستقر در داخل این پایگاه زخمی شدند.

این تحولات در سایه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه رخ داده به‌طوریکه در کنار عملیات‌های انصارالله یمن علیه اشغالگران، گروه‌های مقاومت عراق نیز از زمان جنگ غزه، در راستای حمایت از مقاومت فلسطین بارها اهداف صهیونیستی در اراضی اشغالی را هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار داده‌اند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی برای سیصد و دوازدهمین روز متوالی به جنایت نسل‌کشی در نوار غزه با انجام حملات هوایی و گلوله‌باران و کشتار غیرنظامیان در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه‌بار در نتیجه محاصره و آواره شدن ساکنان این باریکه ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما