شناسهٔ خبر: 67773517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عراق حمله رژیم صهیونیستی به یمن را محکوم کرد

زینب غلامی

وزارت خارجه عراق حمله رژیم صهیونیستی به یمن را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تجاوز اسرائیل به یمن را که تأسیسات نفتی و غیرنظامی از جمله بندر حدیده و شرکت برق را هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد، محکوم می‌کنیم.

طبق گزارش سومریه‌نیوز، وزارت خارجه عراق اعلام کرد این حمله تشدید خطرناکی است که ثبات در منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت خارجه عراق همبستگی کامل این کشور با ملت یمن را اعلام و تأکید کرد که رژیم صهیونیستی مسؤولیت هرگونه تشدید نظامی در منطقه را برعهده دارد.

همچنین حزب الدعوه عراق نسبت به پافشاری رهبران رژیم صهیونیستی نسبت به گسترش جنگ بعد از هدف قرار دادن زیرساخت خدماتی در بندر حدیده یمن هشدار داد.

این حزب اعلام کرد: هدف قرار دادن زیرساخت خدماتی در بندر حدیده یمن اصراری از سوی رهبران رژیم غاصب برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی آن‌ها به دلیل سقوط قدرت توهمی‌شان و تلاش برای پایان دادن به دودستگی داخلی سیاسی و اجتماعی است که رژیم نژادپرست آن‌ها را تهدید می‌کند.

این حزب تأکید کرد: اگر راهکاری فوری برای پایان جنگ علیه غزه و فجایع انسانی که وجدان هر آزاده و غیوری را در جهان جریحه‌دار می‌کند، ایجاد نشود جنگ‌های دیگری به وجود می‌آید که کشورهای منطقه را درگیر می‌کند چراکه ملت‌های عربی و اسلامی صبرشان تمام شده است و شاهد نظام‌ها و حکامی هستند که دست بسته به تماشای قتل و ویرانی ملت بی‌گناه غزه نشسته‌اند.

حزب الدعوه عراق تأکید کرد: ما این عمل جنایتکارانه صهیونیستی علیه مردم یمن را محکوم می‌کنیم و مسؤولیت آن را بر دوش تمام کشورهایی می‌گذاریم که از تجاوز این رژیم غاصب حمایت می‌کنند و برای آن سلاح می‌فرستند یا در برابر جنایت‌هایشان در غزه و یمن ساکت می‌نشینند. کشورهایی که تمایل به حفظ امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی دارند باید به خطر تشدید تنش اخیر توجه داشته باشند و قبل از اینکه اوضاع از کنترل خارج شود اقدامی اتخاذ کنند.

اخیرا ارتش یمن حمله پهپادی را به تل‌آویو انجام داد که رژیم صهیونیستی در پاسخ به آن شامگاه شنبه حملاتی را به استان حدیده یمن انجام داد.

حمله پهپادی اخیر ارتش یمن موجب نگرانی شدید صهیونیست‌ها شده است.

همچنین بعد از حمله رژیم صهیونیستی به استان حدیده، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه) اعلام کرد: یگان موشکی نیروهای مسلح یمن با چند موشک بالستیک چند موضع حساس در منطقه «ام الرشراش» (ایلات) را هدف قرار داد.

وی همچنین از هدف قرار دادن یک کشتی آمریکایی خبر داد.

یحیی سریع گفت: عملیات مشترکی میان نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروهای موشکی با هدف قرار دادن ناو آمریکایی «پومبا» در دریای سرخ انجام شد. این عملیات مشترک با موشک‌های بالستیک و پهپاد انجام و به لطف خداوند منجر به اصابت مستقیم به کشتی شد.

انتهای پیام

نظر شما