شناسهٔ خبر: 41967178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون داوطلبان هلال احمر استان خبر داد:

پنج تشکل مردم نهاد در بحران کرونا با هلال احمر قزوین همکاری دارند

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: پنج تشکل مردم نهاد در بحران کرونا با هلال احمر قزوین همکاری داشته و برای تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی اقدام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، داود ارجینی به مناسب روز تشکل‌های اجتماعی، گفت: فعالیت این تشکل‌ها در زمینه تهیه و توزیع سبدهای غذایی، بسته‌های بهداشتی، اطلاع رسانی و مسایل فرهنگی، سم زدایی مناطق و محلات بوده است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان قزوین در موج اول شیوع کرونا تقریبا هفت هزار و ۵۰۰ سبد غذایی توزیع کرد که ۲ هزار و ۵۰۰ سبد آن با همکاری موسسات و نهادهای مردمی تهیه و توزیع شد.

ارجینی گفت: همچنین در این مدت بیش از ۱۰ هزار پک بهداشتی تهیه شد که حدود چهار هزار بسته آن توسط موسسات و تشکل‌های اجتماعی تهیه شده بود.

این مسئول افزود: این تشکل‌ها همچنین بیش از سه هزار پرس غذای گرم را برای نقاهتگاه بیماران کرونایی و عوامل غربالگری استان تهیه کردند و ۲۲ مددکار را در نقاهتگاه و بیمارستان‌های رازی و بوعلی برای شناسایی بیماران نیازمند کرونایی در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار دادند.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی براساس وظایف ذاتی خود در فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف حضور دارند ولی برخی تشکل‌ها در زمینه امور خیریه، فعالیت‌های بشردوستانه و مسایل فرهنگی همکاری بیشتری با جمعیت هلال احمر دارند.

ارجینی با تبریک روز تشکل‌های اجتماعی، افزود: امیدواریم با هم افزایی میان سازمان‌های مردم نهاد در جهت محرومیت زدایی، بالا بردن سطح آگاهی مردم و فرهنگ سازی در جامعه اقدام کرده و نقش خود را به عنوان بازوان اجرایی دولت در حل مشکلات و معضلات اجتماعی ایفا کنیم.

نظر شما