شناسهٔ خبر: 68289119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس تبلیغات اسلامی گناوه:

مسجد مکان هدایت و تعالی اقشار جامعه است

گناوه- رییس اداره تبلیغات اسلامی گناوه با بیان اینکه مسجد مکان هدایت، رشد و تعالی اقشار جامعه است، گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های معنوی، اجتماعی و فرهنگی مورد استقبال همه اقشار جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با گرامیداشت روز جهانی مساجد اظهار داشت: مسجد بهترین و عالی‌ترین سکوی پرواز به معنویات است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه افزود: مسجد به عنوان سجده گاه مؤمنین و مومنات مورد تأکید خداوند و قرآن کریم است و در فرهنگ و آئین دین اسلام، محل عبادت، بندگی و خضوع و خشوع در پیشگاه خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه مسجد مکان هدایت، رشد و تعالی اقشار جامعه است، گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های معنوی، اجتماعی، دینی و فرهنگی مورد استقبال همه اقشار جامعه در همه سنین هستند.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: مسجد در تعاریف عمومی یعنی جایگاه سجده و از منظر روایات سجده به عنوان اوج عبادت و بندگی انسان برای خدا است چنانچه تعبیر روایت این است که «السجود منتهی العبادة من بنی آدم. (بحارالانوار ج ۸۲، ص ۱۶۴۱)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه اضافه کرد: مسجد برترین و اصیل‌ترین محل برای عبادت و تقرب به ذات مقدس خداوند متعال است و در قرآن کریم بر جنبه‌های عبادی مسجد بیش از هر بعد دیگری تکیه شده است و قرآن در اینباره در سوره جن آیه ۱۸ می‌فرماید: وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَداً).

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمود: چون یهود و نصاری در مراکز عبادت خود به خدا شرک می‌ورزیدند، خداوند فرمود: در مساجد اسلامی با خداوند احدی را نخوانید و خدا لعنت کند کسی که به مسجد احترام نگذارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه یادآور شد: جایگاه مساجد در اسلام از تقدس خاصی برخوردار است و مورد احترام تمام مذاهب در این دین مبین الهی است.

وی گفت: در صدر اسلام مساجد محل رفع و رجوع و حل مشکلات جامعه، خانواده، محل قضاوت و دادرسی بشمار می‌رفت.

وی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد به عنوان سنگر در تمام عرصه‌های اجتماعی از جمله مدیریت جنگ، تشییع شهدا، فراخوان‌ها، کمک‌های مردمی، محل اعزام به سوی جبهه‌ها و در رأس محل ایراد خطبه‌ها و موعظه‌ها تبدیل شد.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: در شرایطی کنونی که دشمن جنگ فرهنگی را بر علیه جامعه ما به خصوص جوانان در پیش گرفته است، پایگاه‌های معنوی و، فرهنگی و اجتماعی مساجد باید هر چه بیشتر تقویت و به ویژه نسل جوان و نوجوان به سمت این مکان‌های مقدس سوق داده شوند.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۳۱ مرداد هر سال (۲۱ اوت)، روز جهانی مسجد یا مساجد نامگذاری شده است.

نظر شما