شناسهٔ خبر: 41926597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بختیاری خبر داد

کمک 205 میلیارد تومانی مردم به نیازمندان از طریق کمیته امداد در عید قربان

رئیس‌ کمیته امداد گفت: مردم نیکوکار و خیران در عید قربان بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در اختیار کمیته امداد قرار دادند.

صاحب‌خبر -



به گزارش کیهان، سیدمرتضی بختیاری در نشست خبری با خبرنگاران، به ارائه گزارشی از میزان کمک‌های مردمی در طرح نذر قربانی پرداخت و اظهار داشت: مردم نیکوکار و خیران در عید قربان بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی خود را برای نیازمندان در اختیار کمیته امداد قرار دادند که این رقم نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است. بختیاری با بیان آماری از عملکرد این نهاد در اجرای مرحله نخست پویش ایران همدل خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این پویش حدود ۵۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و بیش از ۱۱ میلیون پرس غذای گرم و دو میلیون و ۲۰۰ هزار بسته غذایی در روستاها و مناطق دورافتاده به خانواده‌های محروم اهدا شد.
وی افزود: در این پویش 3/5 میلیون بسته غذایی از سوی سپاه و پایگاه‌های بسیج به خانواده‌های نیازمند ارائه شد. همچنین بنیاد مستضعفان با ارائه ۷۰۰ هزار بسته غذایی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اهدای یک میلیون بسته بهداشتی مقابله با کرونا در این پویش مشارکت کردند.
 توزیع 5 میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان درعید غدیر
رئیس ‌کمیته امداد با بیان اینکه مرحله دوم پویش ایران همدل به صورت رسمی از روز عید سعید غدیر آغاز شده است، تاکید کرد: در روز عید غدیر در قالب اطعام علوی بیش از پنج میلیون پرس غذای گرم در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
بختیاری با استقبال از مشارکت همه دستگاه‌ها، نهادها، مراکز نیکوکاری، خیریه‌ها و... برای کمک به نیازمندان در مرحله دوم پویش ایران همدل، گفت: این پویش با شعار «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» تا پایان ماه صفر ادامه
دارد.
 اجرای طرح «اطعام حسینی» در محرم و صفر
وی ادامه داد: در ایام محرم و صفر طرح اطعام حسینی برای ارائه غذای گرم به خانواده‌های محروم اجرا می‌شود. همچنین برای خیرانی که امکان طبخ غذای گرم ندارند، طرح احسان حسینی برای کمک به نیازمندان پیش‌بینی شده است.
رئیس‌ کمیته امداد با اعلام روش‌های مشارکت مردم در این پویش، اظهار داشت: مردم نیکوکار می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۴* یا از طریق شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ کمک‌های خود را به دست خانواده‌‎های محروم برسانند.
تأمین امکانات آموزش مجازی
برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند
بختیاری با‌ اشاره به طرح تامین امکانات آموزش مجازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، گفت: ۳۷۵ هزار دانش‌آموز و ۸۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند و براساس برآوردها، حدود ۲۵۰ هزار نفر از آنان فاقد امکانات تحصیل و آموزش مجازی هستند که به همین منظور در مرحله نخست طرح تامین ۵۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در حال اجراست تا در شرایط کرونا، بتوانیم نیازمندی‌های تحصیلی آنان را فراهم کنیم.
 افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان
وی درباره افزایش میزان مستمری مددجویان در سال جاری گفت: برای سال جاری دو افزایش داریم؛ یکی برای تبصره‌های بودجه و دیگری برای تبصره ۱۴ که همان مبارزه با فقر و کاهش آن است، در نتیجه افزایش ۲۰ درصدی در میزان مستمری مددجویان داریم.

نظر شما