شناسهٔ خبر: 67346758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح‌های ۱۶ حوزه آبخیز خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: طرح‌های آبخیزداری که از بهمن سال گذشته در ۱۶ حوزه آبخیز استان شروع شد، اکنون دارای پیشرفت ۵۰ درصدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی روز دوشنبه اظهار کرد: این سازه‌ها در ۱۶ حوزه آبخیز در حال اجراست و پیش بینی می‌شود تا شهریور ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال است افزود: از مجموع سازه‌های آبخیزداری در دست اجرا هفت سازه در سربیشه، پنج سازه سرایان، چهار سازه طبس، بیرجند و نهبندان هر کدام سه سازه، خوسف و قاین و زیرکوه هر کدام ۲ سازه و بشرویه، درمیان و فردوس هر کدام یک سازه در دست ساخت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۴ هزار متر مکعب عملیات خاکی و سنگی برای ساخت این سازه‌ها انجام می‌شود و مهار روان آب در سطحی برابر با ۶ هزار هکتار را در پی دارد.

وی بیان کرد: امسال از محل اعتبارات ملی ۴۰۰ میلیارد ریال مصوب شده که ریز پروژه‌ها در مرحله تصویب است.

نصرآبادی بهره‌وری از سیلاب‌ها، افزایش و تداوم جریان‌های زیرسطحی، تامین کننده آب قنوات، جلوگیری از فرسایش خاک و مدیریت روان آب‌ها، افزایش کیفی و کمی منابع آب، بهبود وضعیت خاک و نفوذ در عرصه‌های آبخیز، احیا و بهبود پوشش گیاهی عرصه‌های آبخیز را از دلایل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان عنوان کرد.

نظر شما