شناسهٔ خبر: 41898957 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

طرز تهیه ماست موسیر خوشمزه خانگی

در گزارش زیر طرز تهیه ماست موسیر خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، موسیر به علت طبع گرمش اگر با ماست میل شود طبع سرد ماست را از بین می‌برد؛ و خوردن ماست با موسیر بسیار توصیه می‌شود.

مواد لازم :
ماست ۱ پیمانه
موسیر تازه یا خشک نصف پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم
سبزی خشکه (شوید و کرفس کوهی یا نعنا و پونه) به مقدار لازم


طرز تهیه ماست موسیر:

برای تهیه‌ی ماست و موسیر بهتر است از موسیر خشک استفاده کنید، زیرا موسیر تازه بسیار تند است. به ۲ صورت ماست و موسیر تهیه می‌شود یکی اینکه موسیر‌های خشک را به صورت ورقه‌ای در ماست بریزید که در این روش تا ماست و موسیرتان جا بیفتد زمان می‌برد.

اما اگر برای مصرف ماست و موسیر عجله دارید. موسیر‌های خشک را در مخلوط کن ریز خرد کنید و داخل ماست بریزید. سپس نمک و فلفل و کرفس و شوید کوهی را پودر کنید و به آن‌ها اضافه کنید و آرام مخلوط کنید. سپس آن را داخل یخچال قرار بدهید تا خنک شود و بعد میل کنید.

نکاتی برای تهیه‌ی ماست و موسیر:

• استفاده از موسیر خشک و کمی خرد شده باعث می‌شود آب ماست کشیده شود و ماست شما سفت‌تر و خوشمزه‌تر شود. اما موسیر تازه ماست را آب می‌اندازد.

• اگر می‌خواهید از موسیر تازه برای تهیه‌ی ماست و موسیر استفاده کنید باید حتما آن را شیرین کنید؛ و از میزان کمتری از آن‌ها در ماست استفاده کنید.

• برای تهیه‌ی ماست و موسیر بهتر است از ماست کیسه انداخته استفاده شود.

• اگر کرفس و شوید کوهی در دسترس نداشتید می‌توانید از نعنا و پونه خشک و هر سبزی خشکه محلی که باب میلتان است استفاده کنید.

منبع: بیتوته

برچسب‌ها:

نظر شما