شناسهٔ خبر: 41654436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۹۵ گروه گشت‌زنی شهرداری مشهد برای جلوگیری از ذبح دام فعال می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و ممنوع بودن ذبح دام در سطح شهر، ٩٥ گروه و ۲۲۰ نیروی انضباط شهری به همراه دامپزشک در روز عید قربان به منظور گشت‌زنی در سطح شهر فعال می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت و بهداشت شهروندان خرید و ذبح دام به صورت غیرحضوری است و از هرگونه عرضه و ذبح دام در شهر مشهد جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور اطلاع رسانی شهروندان مشهدی موضوعات و پیامهای بهداشتی با محوریت جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو و ویروس کرونا به وسیله ۶۰۰ آویز ستونی و  ۲۱ عدد بیلبورد در سطح این شهر اکران می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده توسط اداره کل دامپزشکی و کشتارگاه صنعتی مشهد شهروندان می‌توانند دام مورد نظر خود را به صورت تلفنی با شماره تلفن های ۳۳۸۰۱۳۹۲۳ و ۳۳۳۵۵۴۳۳۰ و یا به صورت اینترنتی به آدرس www.mashadmeat.ir  از موسسه صنعتی گوشت مشهد سفارش دهند.

یعقوبی افزود: بنا بر اعلام کشتارگاه صنعتی مشهد، ذبح دام و تحویل آن در  منازل شهروندان رایگان و با نظارت اداره دامپزشکی انجام می شود.

وی اضافه کرد: تمامی مراحل ذبح دام و تحویل آن به شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و نیازی به حضور افراد در کشتارگاه نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: لاشه قربانی پس از طی مراحل بهداشتی لازم با خودروهای یخچال دار مخصوص حمل گوشت کشتارگاه صنعتی مشهد، تحت نظارت سازمان دامپزشکی در منزل تحویل خواهد شد.

یعقوبی افزود: گروههای گشتی مشترک شهرداری و دامپزشکی ضمن ممانعت از فروش دام در شهر چنانچه تخلفی مبنی بر ذبح دام در سطح شهر صورت پذیرد لاشه را به مراکز صنعتی گوشت تحویل می‌دهند و پس از ۲۴ ساعت طی شدن مراحل بهداشتی و در صورت نداشتن مشکل به صاحب آن باز می‌گردانند.

 وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند ضمن رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تب کریمه کنگو، هر گونه عرضه یا ذبح دام در سطح معابر را به سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما