شناسهٔ خبر: 41612836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیران برای خرید ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌های سمنان همکاری کنند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: مدیران سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در جهت تأمین اعتبار خرید ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌های استان سمنان همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب ظهر امروز در سومین نشست کشوری مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور در سال ۹۹ به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: با حضور معاون عمران و توسعه وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در استان سمنان، همایش بزرگداشت روز شهرداری و دهیاری‌ها، افتتاح همزمان ۴۷ پروژه مربوط به شهرداری‌های استان و افتتاح بزرگ‌ترین شهرک بازیافت شهرداری سمنان انجام شد.

او ادامه داد: در خصوص اعتبارات ماده ۵۸، متأسفانه اعتبارهای ابلاغی بسیار کم و محدود بوده و با توجه به افزایش هزینه‌ها، تکمیل پروژه را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: با عنایت به اینکه امروز شهرداری‌ها با مسائل و مشکلات مالی و محدودیت‌های درآمدی مواجه هستند، عملاً این اعتبارات به سمت هزینه‌های جاری سوق داده می‌شود.

شهاب بیان کرد: رئیس‌جمهوری در جلسه برنامه‌ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار سال با استانداران سراسر کشور تأکید داشت که یک پروژه شاخص و مهم که تکمیل و بهره‌برداری از آن تا پایان دولت امکان‌پذیر است، برای هر شهر پیشنهاد شود.

او اضافه کرد: تقاضا داریم تا به این منظور و تحقق این امر، تأمین اعتبارهای لازم برای معرفی پروژه، تکمیل و بهره‌برداری آن تا پایان دولت، از سوی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: همچنین در بحث شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته، شهرستان میامی در استان سمنان به این منظور انتخاب، مطالعات و اقدامات انجام و پروژه‌های شهری در این خصوص معرفی، تدوین و نهایی شده‌اند.

شهاب بیان کرد: از مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری و رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور به‌منظور بازدید از شهرستان میامی و پروژه‌های در نظر گرفته شده، دعوت می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین تأکید می‌شود تا مدیران سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در جهت تأمین اعتبار خرید ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌های استان سمنان بر اساس تفاهم‌نامه تنظیمی دوجانبه استاندار سمنان با ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

در سومین نشست کشوری مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های کشور، تشریح دستورالعمل ابلاغی توزیع اعتبارات موضوع ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد، بررسی پیشنهاد‌های دبیران مناطق بر اساس نشست فصل بهار و معرفی پروژه‌های مشارکت با بنیاد علوی بررسی شد.

بنیاد علوی در شهرهای کشور در بحث ایجاد اشتغال پایدار ورود جدی داشته و پروژه‌های مطلوبی نیز در حال اجراست.

پروژه‌هایی در قالب زیباسازی منظر شهری، نیازمندی‌های خدمات شهری، اصلاح فیزیکی معابر و سایر موارد از جمله حوزه‌هایی است که توسط این بنیاد دنبال شده و پروژه‌های مطلوبی نیز در حال انجام است.

اعلام آمادگی بنیاد علوی برای همکاری و مشارکت با شهرداری‌های کشور در حوزه ساماندهی حمل و نقل شهری، آموزش و زیباسازی فضای شهری و تأکید این بنیاد بر اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا برای جلوگیری از موج مهاجرت مردم از روستاها و شهرهای کوچک به کلان‌شهرها هم انجام شد.

تاکنون بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد علوی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی و مولد اشتغال پایدار در شهرهای کشور در نظر گرفته و هزینه شده است.

انتهای پیام/74004/س/

نظر شما