شناسهٔ خبر: 68096217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وقوع دمای بالای ۴۸ و شرجی شدید در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع دمای بالای ۴۸ درجه در بیشتر نقاط استان گفت: با توجه به جریانات جنوبی، از اواخر امروز به تدریج در سواحل جنوب شرقی افزایش رطوبت و شرجی شروع خواهد شد، سپس طی فردا در مناطق و سواحل جنوبِ شرقی و جنوبی گسترش پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری ظهر امروز _ پنج‌شنبه هجدهم مرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز تا روز دوشنبه (به ویژه امروز و فردا) دما در سطح استان روند افزایشی دارد.

وی افزود: در پی این افزایش دما وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی امروز سرعت وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و تا حدودی مرکزی در حد متوسط است و احتمال وقوع گردوخاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری تاکید کرد: با توجه به جریانات جنوبی، از اواخر امروز به تدریج در سواحل جنوب شرقی افزایش رطوبت و شرجی شروع خواهد شد؛ سپس طی فردا در مناطق و سواحل جنوبِ شرقی و جنوبی گسترش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با تشدید جریانات جنوبی، از اواخر وقت فردا تا روز یکشنبه (به ویژه شنبه)، افزایش رطوبت و شرجی هوا علاوه بر سواحل و بخش‌های جنوبی، تا مناطق مرکزی و بخش‌هایی از شرق و شمال استان نیز گسترده می‌شود. شمال خلیج فارس نیز طی امروز تا روز شنبه مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته شوش با دمای ۴۸.۶ و ایذه با ۲۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده همچنین اهواز به بیشینه دمای ۴۷.۲ و کمینه دمای ۳۲.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

نظر شما