شناسهٔ خبر: 68101747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد؛

وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در خوزستان

اهواز _ مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:از امروز تا دوشنبه دما در سطح استان روند افزایشی دارد و وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

محمد سبزه زاری در گفت و جو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی امروز تا روز دوشنبه (به ویژه امروز و فردا) دما در سطح استان روند افزایشی دارد. به طوری که وقوع دماهای ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین طی امروز سرعت وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و تا حدودی مرکزی در حد متوسط است و احتمال وقوع گردوخاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مذکور دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: با توجه به جریانات جنوبی، از اواخر امروز به تدریج در سواحل جنوب شرقی افزایش رطوبت و شرجی شروع خواهد شد؛ سپس طی فردا در مناطق و سواحل جنوبِ شرقی و جنوبی گسترش می‌یابد. در ادامه با تشدید جریانات جنوبی، از اواخر وقت فردا تا روز یکشنبه (به ویژه شنبه)، افزایش رطوبت و شرجی هوا علاوه بر سواحل و بخش‌های جنوبی، تا مناطق مرکزی و بخش‌هایی از شرق و شمال استان نیز گسترده می‌شود. شمال خلیج فارس نیز طی امروز تا روز شنبه مواج است.

سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته شوش با دمای ۴۸.۶ و ایذه با ۲۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۷.۲ و کمینه دمای ۳۲.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

نظر شما