شناسهٔ خبر: 68102810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشکسوت روزنامه‌نگاری: سوژه‌های خبری در راستای حل مشکلات مردم باشد

زنجان- ایرنا ‌- استاد علوم ارتباطات و پیشکسوت روزنامه‌نگاری گفت: سوژه‌های خبری برای تهیه گزارش باید مفید و راهگشای مشکلات مردم در ابعاد گوناگون باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون صدیقی شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان خبر و رسانه با تاکید بر اینکه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با حداقل‌ها زندگی می‌کنند افزود: اصحاب رسانه دغدغه‌ معیشتی داشته و این در حالی است که بسیاری همکاران ما حرفه‌ای هستند و کارشان را بلدند.

وی اضافه کرد: دغدغه معیشت، از دست دادن شغل و نبود ثبات در منزلت و موقعیت شغلی و اجتماعی خبرنگار موجب می‌شود آن‌کسی هم که مشغول به کار است ناامید و کم‌انگیزه باشد.

این روزنامه نگار بر به روز بودن اصحاب رسانه در عصر ارتباطات بین المللی اشاره کرد گفت: خبرنگاران باید با ممارست بیشتر تلاش به صورت حرفه ای فعالیت کنند و این دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از روز نامه نگاران و خبرنگار بر فعالیت کاری خود اشراف دارند اظهارداشت: کار رسانه ۲ چیز است اینکه به نیاز پاسخ بدهد یا نیاز بسازد.

این روزنامه نگار پیشکسوت ادامه داد: متاسفانه برخی خبرنگاران نمی دانند چگونه نیاز بسازند و این به بینش، نیاز دارد.

وی با بیان اینکه باید برای مخاطب نیاز سازی کنیم و سوژه بسازیم گفت: این به فکر و اندیشه نیاز دارد سوژه‌های متعددی وجود دارد که گفت‌وگو با صاحبنظران موجب می‌شود که موضوعات مختلفی بیابیم.

وی یادآور شد: بیان نظرات کارشناسان و متخصصان هر حوزه در گزارش به ما کمک می‌کند که محتوایی با ارزش و قابل استناد داشته باشیم.

صدیقی، رمز موفقیت در کار روزنامه نگاری و خبرنگاری را عشق و اعتماد عنوان کرد و افزود: ۳۳ درصد اخبار فضای مجازی واهی است و به این موضوع باید توجه کرد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان نیز در ادامه روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و رویکردها و برنامه‌های این اتاق در دوره جدید به ویژه در خصوص ارتباط پیوسته با رسانه‌ها را مورد اشاره قرار داد.

صمد یوسفی‌اصل با مروری بر ساختار و رویدادهای اتاق بازرگانی زنجان در سال های گذشته و همچنین با تاکید بر برنامه‌های آینده اتاق بازرگانی، کانون بخش خصوصی استان را اتاقی نو، آرام و آزاد با تمرکز بر تعامل مجدانه و قوی با تمامی سازمان‌ها، رسانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره جدید اتاق بازرگانی زنجان از اردیبهشت سال قبل آغاز شده و در این مدت نیز تلاش بر این بوده که در کنار رویکردهای اقتصادی و اهداف بنیادی اتاق بازرگانی ارتباط با رسانه‌ها نیز به شکل‌های مختلف برقرار باشد که برگزاری نخستین جشنواره اقتصاد و رسانه و دوره آموزشی با همکاری یونسکو از جمله این رویدادها بود.

رییس اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد: اقتصاد مملکت ما در مقایسه با بخش‌های مختلف جامعه بسیار نحیف است و بخش خصوصی سهم کمی از این اقتصاد را دارد و تنها با ۲۰ درصد در حال تکاپو برای حفظ و بهبود فضای اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد، سال گذشته بسیاری از سفرای ایران در کشورهای مختلف را در زنجان پذیرش کردیم که تقریبا با تمام سفرایی که در عمر اتاق بازرگانی به زنجان دعوت شده‌اند برابری می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی زنجان ادامه داد: موضوع آموزش برای اتاق بازرگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سعی شده برنامه‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌های اقتصادی تا صاحبان صنایع در خصوص مباحث مختلف تدوین و اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: زیرا نه‌تنها فرایند آموزش، نسل‌ جدید را برای توسعه فضای اقتصادی موثر خواهد بلکه فعالان اقتصادی نیز نیاز به ارتقای آگاهی و درک موضوعات و پدیده‌های نو دارند.

نظر شما