شناسهٔ خبر: 41567794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درخشش دانش‌بنیان‌ها در تأمین داروی بیماران کرونایی/ چند دارو تا ۳ هفته دیگر وارد بازار می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا توان دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات، پاسخ داد گفت: دانش‌بنیان‌ها در حوزه تامین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ظهر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری پنج مرکز نوآوری به صورت ویدئوکنفرانسی در پارک علم و فناوری استان همدان افتتاح شد.

ستاری در این مراسم اظهار کرد: همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط دانش‌بنیان‌ها تامین شد و تقریبا هیچ تجهیزی در این زمینه از دیگر کشورها وارد نکردیم.  

وی با بیان اینکه زیست‌بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در روزهای کرونایی بود اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا توان دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات، پاسخ داد.

 معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: از روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، دانش‌بنیان‌ها دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و... را در داخل کشور تامین کردند.

وی گفت: دانش‌بنیان‌ها در حوزه تامین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.

ستاری با بیان اینکه این کار بزرگ از عهده دانش‌بنیان‌ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/ 3140/خ

نظر شما