شناسهٔ خبر: 67649346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۹۲ هزار نفر در کردستان متقاضی نهضت مسکن ملی هستند

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان،گفت: تعداد متقاضیان مسکن در کردستان ۹۲ هزار نفر است که این خود نشان می دهد در این استان نیاز به مسکن بیشتر از سایر استان‌ها است.

صاحب‌خبر -

جهانگیر الیاسی، امروز شنبه (۲۳ تیر) در جلسه شورای مسکن استان کردستان، با اشاره به برخی مشکلات موجود در طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: کمبود اعتبار و تاخیر در پرداخت صورت وضعیت سازندگان توسط بانک عامل، تعیین تکلیف نشدن مالکیت پروژه ۱۲ هکتاری قروه، تعیین تکلیف نشدن پروژه ۲۷ هکتاری دهگلان و وجود معارض در اراضی قشلاق، نقل و انتقال نهضت ملی مسکن، ممانعت شهرداری از اجرای پروژه و عدم امکان برداشت وجه بابت هزینه‌های آماده‌سازی از حساب را از جمله مشکلات موجود از جمله مشکلات موجود است.

وی افزود: تعداد متقاضیان مسکن در کردستان ۹۲ هزار نفر است که این خود نشان می دهد در این استان نیاز به مسکن بیشتر از سایر استان‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، از تامین زمین ۲۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در استان  از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد و بیان کرد: این آمار در هفته‌های آینده به ۳۷ هزار و ۱۹۰ واحد خواهد رسید.

وی افزود: با تامین این میزان زمین برای متقاضیان با الحاق در سه بخش شامل توافق با سپاه پاسداران در دوشان، توافق با دانشگاه آزاد داخل محدوده و اراضی دیواندره، تعداد زمین‌های تامین شده از کل زمین‌هادر این حوزه، در دولت های نهم تا دوازدهم بیشتر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، بر تعیین تکلیف نوع اراضی در شهرهای دیواندره، دهگلان، کامیاران، قروه و سقز، تاکید کرد: تعیین تکلیف اراضی تامین شده دیواندره، تامین زمین شهرک سازی بانه و تامین زمین تصویب کمیسیون ماده پنج جهاد کشاورزی شد.

انتهای پیام

نظر شما