شناسهٔ خبر: 41540432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان:

برخورد با کرونا از سوی حاکمیت و مردم باید واقع‌بینانه باشد

کریمی‌کیا با بیان اینکه برخورد با کرونا از سوی حاکمیت و مردم باید واقع‌بینانه باشد گفت: کرونا بسیاری از عادت‌ها و رفتارهای زیستی ما را تغییر داده است.

صاحب‌خبر -

«محمدصادق کریمی‌کیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به هراس اجتماعی ناشی از کرونا در جامعه اظهار کرد: بیماری کرونا یک پدیده نوظهور در جهان بوده و بسیاری از ترتیبات را در جهان به‌هم زده است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان افزود: این بیماری هنوز برای ما و متخصصان پزشکی ناشناخته است و هر بار علائم جدیدی را از خود بروز می‌دهد که این موضوع حیرت و شگفتی کارشناسان پزشکی را در پی داشته است.

 

وی با بیان اینکه کرونا را باید بیماری هزار چهره نامید تصریح کرد: مثل هر اپیدمی و یا بیماری دیگری باید با کرونا واقع‌بینانه برخورد کرد و روش برخورد با آن نباید به گونه‌ای باشد که موجب فلج شدن امور روزمره شود.

 

کریمی‌کیا با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از عادت‌ها و رفتارهای زیستی ما را تغییر داده است اضافه کرد: توجه به اهمیت رعایت بهداشت فردی اکنون به‌واسطه کرونا یکی از مواردی است که توسط مردم به‌عنوان یک راهکار پیشگیرانه اتخاذ شده است.

 

وی ادامه داد: هراس اجتماعی ناشی از ابتلا به کرونا به نوعی باعث رعایت بیشتر موازین بهداشتی کرونایی شده اما افزایش بیشتر این هراس اجتماعی تبعات اجتماعی چندان مثبتی ندارد.

 

مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری خوزستان درباره نحوه برخورد با کرونا و تبعات اجتماعی آن در جامعه عنوان کرد: بی‌تفاوتی مردم نسبت به همه‌گیری کرونا از نقطه نظر بهداشتی و اجتماعی و جامعه‌شناسی زنگ خطری جدی برای سلامت اجتماعی است و به همین خاطر باید کرونا را جدی گرفت و با آن کنار آمد.

 

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن هر پدیده اجتماعی منجر زیر زمینی شدن آن می‌شود خاطر نشان کرد: کرونا هراسی تبعات منفی اجتماعی به همراه و آثار معکوس دارد.

 

پایان پیام/72

نظر شما