شناسهٔ خبر: 67354736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از سوم تیرماه سال جاری، گام اول قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اجرایی شد و بی تردید این قانون مبدأ تحول در اسناد رسمی کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بابایی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار سند کشاورزی در استان ایلام صادر و تحویل متقاضیان شده اظهار داشت: در راستای صدور اسناد کشاورزی و منابع طبیعی اقدامات خوبی صورت گرفته، اقداماتی که موجب صدور تمام اسناد مربوط به منابع طبیعی و ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور صادر شده است. وی با بیان اینکه مدیریت زمین امروز نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است افزود: از سوم تیرماه سال جاری ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول لازم الاجرا گردید و تنظیم سند عادی و قولنامه‌ای برای اسناد حدنگاری که از این تاریخ صادر می‌شود ممنوع شد.

بابایی ادامه داد: در راستای اجرای عدالت و تسریع در روند اجرایی، سامانه ساماندهی اسناد عادی پیش بینی شده و سازمان ثبت یکسال فرصت دارد تا این سامانه را راه اندازی کند و یکسال هم بعد از راه اندازی این سامانه، مردم فرصت دارند و مکلفند اسناد عادی خود را جهت تبدیل به سند رسمی، در سامانه سامان دهی اسناد عادی ثبت کنند. وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود سامانه ساماندهی اسناد عادی در کمتر از ۳ ماه دیگر راه اندازی شود.

<div id="video-display-embed-code_11247836"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267660/11247836?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما