شناسهٔ خبر: 4149801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بشار اسد خطاب به جان کری: منتظر اقدامات عملی هستیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور سوریه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم مذاکره با نظام سوریه گفت که دمشق منتظر اقدمات عملی واشنگتن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم مذاکره با بشار اسد خطاب به جان کری گفت که منتظر اقدمات عملی واشنگتن هستیم.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفته بود که آمریکا مجبور خواهد بود برای یک انتقال سیاسی در سوریه با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور، مذاکره کند و در حال بررسی راه‌هایی برای فشار بر وی برای مذاکره است.

پیش از این نیز جان برنان رئیس سازمان سیا گفته بود که آمریکا و روسیه خواستار از بین رفتن نهادهای حکومتی سوریه نیستند. وی افزود: واشنگتن نمی خواهد تندروها بر دمشق مسلط شوند.

 بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در واکنش به اظهارات روز گذشته جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: ما همچنان به اظهارات گوش فرا می‌دهیم و باید منتظر اقدامات باشیم.

بشار اسد که با تلویزیون کشورمان سخن می‌گفت، افزود: سخن از آینده رئیس‌جمهور سوریه را باید مردم سوریه بگویند و هر گونه اظهارات از سوی خارجی‌ها برای ما اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: ما فقط به سخنان مردم سوریه گوش می‌دهیم و هر چیزی که از خارج مطرح می‌شود، حبابی بیش نیست.

بشار اسد تاکید کرد: ما هیچ گزینه ای جزء دفاع از کشور نداریم و هرگونه تغییر در مواضع بین المللی در صورتی که صادقانه و دارای تاثیرات عملی باشد، امری مثبت است.

رئیس‌جمهور سوریه افزود: هر گونه تغییر حقیقی در مواضع کشورها از توقف حمایت‌های لجستیکی و سیاسی از تروریست‌ها آغاز می‌شود.‎

بشار اسد: حمایت ایران تاثیری بزرگ در مقاومت ملت سوریه داشت

از سوی دیگر علی طیب نیا وزیر اقتصاد کشورمان که به دمشق سفر کرده است با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 رئیس جمهور سوریه در این دیدار تاکید کرد که حمایت‌های کشورهای دوست و در صدر آنها ایران نقش بزرگی در مقاومت ملت سوریه داشت.

به گزارش تسنیم، بشار اسد با اشاره به اینکه حمایت کشورهای دوست و در راس آنها ایران تاثیر بزرگی در مقاومت ملت سوریه داشته است بر اهمیت روابط راهبردی بین ایران و سوریه در زمینه‌های اقتصادی تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه گفت که یکی از جوانب حمله به سوریه از طریق اعمال تحریم اقتصادی و نابود کردن زیر ساخت‌های این کشور است.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد ایران نیز در این دیدار  تاکید کرد که پیروزی سوریه در مقابله با تروریسم عاملی مهم و اساسی برای بازگشت ثبات به منطقه است.

طیب نیا افزود که روابط مشترک ایران و سوریه در تمامی زمینه‌های گسترده و ریشه دار است و این روابط قطع شدنی نیست.

انتهای پیام/ر

نظر شما