شناسهٔ خبر: 4144105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لندن: اسد هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد

دولت انگلیس با اتخاذ مواضعی در تضاد با واشینگتن مدعی شد بشار اسد، رئیس جمهور کنونی سوریه در آینده این کشور هیچ نقشی نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از   خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس روز یکشنبه بار دیگر تاکید کرد بشار اسد در آینده سوریه هیچ نقشی نخواهد داشت. 

در حالی که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است مذاکره با «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه به نظر اجتناب ناپذیر می‌رسد، دولت انگلیس روز یکشنبه در واکنش به اظهارات کری  بار دیگر تاکید کرد بشار اسد در آینده سوریه هیچ نقشی نخواهد داشت. 

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس تاکید کرد: «ما همچنان بر این عقیده‌ایم که بشار اسد در آینده سوریه جایی نخواهد داشت. ‌‌‌‌ همان گونه که هفته گذشته وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس تاکید کرد، لندن از طریق اعمال تحریم، به فشارهای خود بر دولت سوریه ادامه خواهد داد." 

برخی اعضای وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرده‌اند «ماری هارف»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، تکذیب کرده است که اظهارات جان کری نشان دهنده تغییر در دیپلماسی آمریکا در قبال سوریه است. 

ماری هارف در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: «موضع تغییرناپذیر و موکد جان کری این است که دولت سوریه باید بر سر میز مذاکرات حاضر باشد. کری نگفته است ما به طور مستقیم با بشار اسد مذاکره خواهیم کرد». 

دولت آمریکا در مذاکرات معارضان سوری و نمایندگان دولت دمشق که اوایل سال گذشته میلادی در ژنو سوئیس برگزار شد، مشارکت داشت. 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما