شناسهٔ خبر: 41296506 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ظریف شایعات پیرامون قرارداد با چین را رد کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: وزیر امور خارجه بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین تاکید و شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای ابوالفضل عمویی در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه و معاونانش، تصریح کرد: آقای ظریف با ارائه گزارشی، آخرین اخبار درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را تشریح کرد.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین گفت؛ روابط جمهوری اسلامی ایران با چین، روابطی راهبردی و بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.
آقای عمویی افزود: به گفته آقای ظریف؛ روند تدوین این سند با سفر آقای شی جینگ پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در آن زمان تصمیم گرفتند، نقشه راه بلندمدت همکاری دو کشور را طراحی کنند که این سند پس از تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه در تشریح ابعاد این سند، بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین این سند تاکید و شایعاتی، چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.

وی جلسه امروز را اولین نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و مسئولان وزارت امور خارجه در دوره یازدهم مجلس خواند و افزود: رئیس کمیسیون هم ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی، بر آمادگی کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی بیشتر جزییات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد.

نظر شما