شناسهٔ خبر: 41293247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار کهگیلویه خبر داد:

اکثر بیماران موج دوم کرونا بانوان هستند/ تخت‌های بیمارستانی جوابگوی بیماران نیست/ از ارسال پیامک ترحیم از سوی مخابرات جلوگیری شود

فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار تعطیلی تالارها و باغ‌های تفریحی این شهرستان به جهت شیوع ویروس کرونا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا اتابک امروز ۲۲ تیرماه در جلسه شورای سلامت در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با توجه به افزایش مبتلایان ویروس کرونا در شهرستان گفت: کووید۱۹ وارد موج جدیدی شده که منجر به تلفات انسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی قبح مسئله شکسته شود دچار بحران خواهیم شد، اظهار کرد: امروز دیگر تخت‌های بیمارستانی جوابگو نیستند، ما به عنوان متولی سلامت مردم یک رسالت تاریخی داریم و باید برای سلامت مردم مجاهدت به خرج دهیم.

اتابک با بیان اینکه در موج اول خوب مقابله کردیم، عنوان کرد: در حال حاضر علاوه بر کهگیلویه، شهرستان‌های همجوار را هم پوشش می‌دهیم و اگر ۲۰ بیمار داریم ۱۵ بیمار آن مربوط به شهرستان‌های همجوار است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در موج دوم، خانم‌ها بیشتر درگیر این ویروس شده‌اند، گفت: عدم رعایت مسائل بهداشتی در مراسمات و مراوده بیشتر بانوان، باعث افزایش آن در بین خانم‌ها شده است.

وی از بانک ها به عنوان اماکن پرخطر نام برد و تصریح کرد: خدمات‌ دهی، نباید منجر به آسیب زدن به مردم شود.

اتابک با بیان اینکه هیچ منطقه امنی در شهرستان وجود ندارد افزود: برخی خدمات دولتی را نمی‌شود تعطیل کرد، آموزش‌ها به سمتی پیش رود که مردم یاد بگیرند با کرونا زندگی کنند.

وی همکاری و مشارکت مردم را تاثیرگذار در کنترل ویروس کرونا عنوان کرد.

اتابک خواستار جلوگیری از ارسال پیامک ترحیم از مخابرات شد و گفت: در غیراین صورت برخورد و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی تالارها و باغ‌ها از امروز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: مصوبات ستاد کرونا لازم الاجراست چون سلامت مردم به خطر می‌افتد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: تمامی ادارات، بانک‌ها، پاساژها و مجتمع های تجاری باید یک نفر را به عنوان کنترل کننده در ورودی محل کار خود داشته باشند.

وی بیان کرد: نانوایی ها و فروشگاه‌های بزرگ مراکز طبخ مانند گذشته مورد بازرسی قرار گیرند و در صورت عدم رعایت تعطیل خواهند شد.

اتابک، مواد دخانی را عامل سریع شیوع این بیماری عنوان و خاطرنشان کرد: عرضه هرگونه قلیان ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قضایی صورت می گیرد.

وی از رسانه ها به عنوان یک اهرم قدرتمند جهت آگاهی مردم از این بیماری نام برد و خواستار اطلاع رسانی خطرات این ویروس از آن‌ها برای مردم شد.

نظر شما