شناسهٔ خبر: 41110801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خبرداد:

آغاز نام نویسی تسهیلات کرونا برای مراکز فرهنگی بدون بیمه در قزوین

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ثبت نام تسهیلات کرونا برای شاغلان و مراکز فرهنگی بدون بیمه در قزوین از ۱۶ تیرماه از طریق سامانه کارا خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، ثبت نام از متقاضیانی که دارای بیمه و کد کارگاهی بودند، انجام و پرداخت وام آنان آغاز شد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: لیکن تعداد زیادی از فعالان فرهنگی و هنری فاقد بیمه و کد کارگاهی بودند و مشمول این تسهیلات نمی‌شدند که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مقرر شد صاحبان و شاغلان کسب‌ و کارهای فرهنگی که کد بیمه و کد کارگاهی ندارند، از سوی دولت حمایت شوند.

اسماعیلی افزود: شناسایی این افراد قبلا از طریق ثبت نام در سامانه ویژه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و هماهنگی لازم با وزارت کار نیز صورت گرفته است و تعدادی از شاغلان شناسایی و احراز هویت شده‌اند.

وی یادآور شد: از روز ۱۲ تیر، پیامک اطلاع‌رسانی و دعوت از متقاضیان مشمول دریافت تسهیلات از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده و متقاضیان مشمول می‌توانند از دوشنبه هفته آینده، ۱۶ تیر با مراجعه به سامانه کارا برای تسهیلات کرونا ثبت نام کنند.

نظر شما