شناسهٔ خبر: 67622088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

طرح‌های اصلاح ساختار آبزی‌پروری مورد حمایت قرار خواهند گرفت

بندرعباس- استاندار هرمزگان با تأکید بر استفاده بهینه از تمام زیرساخت‌ها در آبزی‌پروی، برای حمایت از اصلاح و تکمیل این ساختارها در راستای رشد تولید اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در نشست با اعضا اتحادیه آبزی‌پروری استان هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت استفاده از تمامی امکانات زیرساختی در سایت‌های تکثیر یا پرورش آبزیان، گفت: کشت و پرورش ترکیبی گونه‌های مناسب ماهی در کنار میگو بهترین گزینه برای بهره‌وری بیشتر از این امکانات است که در استان نیز تجربه موفق آن وجود دارد.

وی همکاری و حمایت دستگاه‌های اجرایی در این مسیر را اعلام کرد و افزود: دامپزشکی، شیلات و محیط‌زیست استان آمادگی دارند که مجوزهای لازم را صادر کنند؛ همچنین از طرح‌های اصلاح یا تکمیل ساختارهای فعال تکثیر و پرورش آبزیان نیز حمایت می‌کنیم تا ضمن پیشگیری از آفات شاهد جهشی در تولید این حوزه باشیم.

در این نشست که با حضور مدیران شیلات و دامپزشکی استان برگزار شد اعضا اتحادیه آبزی‌پروری استان ضمن قدردانی از حمایت دولت برای برق‌رسانی به مزارع پرورش میگو و صدور مجوزهای صیادان؛ مسائل فعالان این حوزه در خصوص ایجاد نر سری، مواد اولیه کارخانجات تولید پودر ماهی، تصفیه آب مزارع پرورش میگو و مرکز آموزش را مطرح کردند و راهکارهای حمایتی مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما