شناسهٔ خبر: 41305167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

بیش از یک میلیارد ریال یارانه به نشریات قزوین پرداخت شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال یارانه به مطبوعات و نشریات استان قزوین در طول یکسال گذشته از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: ۷۴ نشریه استانی به صورت چاپی و ۴۸ نشریه به صورت برخط در قزوین دارای پروانه و مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی دارند که البته تعدادی از آنها فعالیت مستمر و ضریب انتشار مطلوبی نداشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان افزود: نشریات فعال استان قزوین که با توجه به عملکرد خود موفق به دریافت یارانه شده‌اند در طول سال ۹۸ بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال یارانه در چند مرحله دریافت کرده‌اند، ضمن اینکه در چند مرحله نیز سهمیه زینک به این نشریات تعلق گرفته است.

اسماعیلی یادآورشد: این یارانه‌ها بر اساس فعالیت و ضریب انتشار و ترتیب انتشار نشریات بر اساس فرمول‌های مشخصی تعیین و به نشریات مکتوب استانی تخصیص داده می شود.

وی ادامه داد: تخصیص مجدد یارانه به نشریات مکتوب استانی منوط به اعلام وصول به موقع از سوی نشریه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

این مسئول بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای ارتقای اختصاص یارانه به نشریات استان قزوین در سالجاری در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم امسال از این حوزه حمایت بیشتری داشته باشیم که البته به عملکرد نشریات نیز بستگی دارد.

نظر شما