شناسهٔ خبر: 41080998 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پرهام فر:

کوله‌بری و کسب و کارهای مرزنشینان به رسمیت شناخته می‌شوند

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا گفت: بزودی مبادلات مرزی از جمله کوله‌بری به نحوی که کسب و کار مرز نشینان به نحو کنترل شده ادامه داشته باشد به رسمیت شناخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیر محمد پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز درباره ایجاد تسهیلات برای مبادلات مرزی، به مهر گفت: هدف دولت، ساماندهی مبادلات مرزی است. درباره ملوانی و کولهبری شرایط به صورتی است که در هر دو مورد دولت آییننامه‌هایی را ابلاغ کرده است اما در تامین ارز و اظهار منشا ارز توقفاتی صورت گرفته ولی به زودی مبادلات مرزی به نحوی که کسب و کار مرزنشینان نیز به نحو کنترل شدهای ادامه داشته باشد به رسمیت شناخته می‌شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: درمورد کالاهای وارد شده توسط مرزنشینان نیز درج این شناسه کالا اجباری است. در این باره هماهنگی‌هایی بین بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و گمرک باید انجام شود که آن مصوبه هیئت وزیران اجرایی شود. پس از اجرایی شدن، این افراد به صورت محدود اجازه واردات دارند و می‌توانند شناسه کالا دریافت کنند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: تمرکز ما بر قاچاق‌های سازمان یافته، انبارها و عرضه است اما نیروی انتظامی نیز به صورت معلوم برخوردهایی را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما