شناسهٔ خبر: 41068493 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه به دخالت فرانسه در پرونده‌های قضایی ایران واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ورود وزارت امور خارجه فرانسه در پرونده قضایی ایران را فاقد هرگونه موضوعیت و وجاهت دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مداخله در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید عباس موسوی در واکنش به موضع اخیر مقامات فرانسوی در خصوص دو تن از مجرمان ایرانی گفت: رسیدگی و صدور احکام در خصوص جرایم اتباع ایرانی در یک فرآیند دادرسی عادلانه و در چارچوب مقررات و حقوق شهروندی در جمهوری اسلامی ایران در صلاحیت محاکم قضایی ایران است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ادامه داد: فریبا عادلخواه و روح‌الله زم متناسب با جرایم ارتکابی محکوم شده و در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، ورود وزارت امور خارجه فرانسه در پرونده قضایی ایران را فاقد هرگونه موضوعیت و وجاهت دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مداخله در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد.

وزارت امور خارجه فرانسه طی روزهای گذشته در اقدامی مداخله‌جویانه، از محکومیت «فریبا عادلخواه» شهروند دوتابعیتی ایرانی - فرانسوی انتقاد کرد و نسبت به صدور حکم اعدام برای «روح‌الله زم» نیز واکنش نشان داد.

نظر شما