شناسهٔ خبر: 41020848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

با حضور معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان مازندران؛

نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان محمودآباد برگزار شد

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان محمودآباد با حضور فرماندار این شهرستان و معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد؛با حضور علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد،محمدرضا ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، محمدی معاون فرماندار، یوسفی رئیس اداره ورزش و جوانان و دیگر مسئولان و سازمانهای مردم نهاد، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت تبیین نقش و جایگاه سازمانهای مردم نهاد و مسائل مربوط به حوزه جوانان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
عدم تصمیم گیری به جای جوانان
شریعت در این جلسه با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف جامعه گفت: نباید ما به جای جوانان تصمیم‌گیری کنیم و معتقدم باید اجازه دهیم جوانان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشند تا در مسیر توسعه قرار گیریم.
شریعت استفاده حداکثری از قابلیت جوانان در محمودآباد را خواستار شد و ادامه داد: ما باید همگام با جوانان حرکت کنیم و اجازه فکر کردن و تصمیم گیری به آنان بدهیم.
مطالبه گری سمن ها
فرماندار محمودآباد با بیان اینکه سمن‌ها حزب و گروه‌ سیاسی نیستند که وابسته به دولت یا نهاد خاصی باشند افزود؛ سمن ها تشکل هایی مردمی و خودجوش هستند که آمده اند بخشی از معضلات و مشکلات مردم را برطرف کنند.
شریعت استفاده حداکثری از قابلیت جوانان در محمودآباد را خواستار شد و ادامه داد: «ما باید همگام با جوانان حرکت کنیم و اجازه فکر کردن و تصمیم گیری به آنان بدهیم.
او رمز موفقیت در تمام امور را اعتماد به جوانان دانست و اضافه کرد: اعتماد به جوانان صرفا به این معنا نیست که ما کلمه اعتماد را بارها تکرار کنیم.
شریعت تأکید کرد که سمن‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی مطالبات مردم را جست و جو می‌کنند.
گرایش سمن‌ها به امور خیریه
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری محمودآباد نیز در این جلسه گفت: گرایش‌های NGO های ما در سال گذشته، بیشتر به سمت خیریه‌ها و مشارکت‌های مردمی بوده است.
احمد محمدی بیان کرد: ما بهترین پتانسیل را از نظر جوانان و سمن ها در محمودآباد داریم، اما نتوانستیم آن را به صورت اجرایی و به شیوه درست و اثرگذار در مدارس پیاده کنیم و باید در بین دانش آموزان فرهنگ‌سازی شود.
معاون فرمانداری محمودآباد تصریح کرد: «همین حرکت خودجوش NGOها باعث شد که شهرستان محمودآباد در بحران کرونا موفق عمل کند. مسئولان باید از NGOها برای تحقق برنامه ها استفاده کنند.
استفاده از ظرفیت و پتانسیل خوب جوانان
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در این جلسه اظهار داشت:محمودآباد پتانسیل بالایی دارد که برای هدایت صحیح نیازمند اهتمام جدی همگان هستیم.
وی افزود:دغدغه‌های جوانان در سطح شهرستان محمودآباد نشان دهنده روحیه مطالبه گری و نیازمند ورود جدی همه ی تصمیم گیران برای تحقق نیازمندی های این قشر است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تاکید ویژه بر با ارزش دانستن جوانان داشتند، تصریح کرد: فرصت‌دهی به جوانان موجب می‌شود از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.
ترویج ورزش پهلوانی
معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با شاره به رونمایی المان و تندیس حسین توکلی در محمودآباد گفت: رونمایی از این گونه المان‌ها در شهرستان‌های مختلف سطح استان می‌تواند مروج ورزش پهلوانی و توسعه بخش ورزش قهرمانی گردد.
مشارکت جوانان در مقابله با کرونا چشمگیر بود
ییلاقی اشرفی با بیان اینکه فرماندار محمودآباد دغدغه جدی در مباحث مربوط به جوانان دارند، افزود: زمان فراغت جوانان در زمان شیوع کرونا بیشتر شده است و با برنامه‌ریزی درست می‌توان اقدامات و برنامه‌های مناسب را حتی در فضای مجازی پیگیری کرد .
وی خاطرنشان کرد: اگر توجه کافی و برنامه ریزی برای جوانان نداشته باشیم قطعا جوانان در دام های طراحی شده کشورهای معاند و دشمنان گرفتار خواهند شد که این یک آسیب جدی برای کشور و انقلاب است.
هدفمند شدن حضور جوانان مازندران در فضای مجازی
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اهمیت فضای مجازی و حضور سازنده و مفید جوانان افزود؛ شیوع ویروس کرونا باعث شد تا ظرفیت های فضای مجازی بیشتر شناخته شود.
ییلاقی اشرفی بیان کرد: جوانان استان در ایام شیوع ویروس کرونا، با حمایت های معاونت فرهنگی و امور جوانان و از طریق سمن‌های مردم نهاد روزانه ۱۰ هزار ماسک تحویل بیمارستان‌ها و کادر درمانی داد و اقلام‌ و پکیج‌های مناسب بهداشتی نیز توسط همین تشکل ها تهیه و در اختیار مردم قرار گرفت.
وی با تاکید بر اهمیت اوقات فراغت جوانان افزود: با توجه به آغاز فصل فراغت جوانان، باید برنامه‌های تفریحی را با ساز و کار جدید با توجه به شیوع کرونا در سطح استان طراحی و اجرا کنیم.
در پایان این جلسه ضمن اهداء اعتبار نامه هفتمین سمن تازه تاسیس محمودآباداز تشکل های جوانان فعال این شهرستان تجلیل شد و همچنین در اقدامی ارزشمند از همکار جانباز و ایثارگر ورزش و جوانان محمودآباد آقای اصغری که در آستانه بازنشستگی قرار دارد نیز به نحو شایسته ای تجلیل بعمل آمد.

نظر شما