شناسهٔ خبر: 40920470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور خبر داد؛

جمع‌آوری ۱۰۰ میلیارد ریال کمک های مردمی در رزمایش مواسات نیشابور

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور گفت: در رزمایش مواسات ۱۰۰ میلیارد ریال توسط مردم برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا جمع آوری شد که حجم زیادی از این اقلام از مناطق کم برخوردار جمع‌آوری شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس علیرضا جوانشیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیشابور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل این اداره گفت: در ۱۱۵ روستای شهرستان، روحانی مستقر داریم و ۵۰۰ هیئت مذهبی در کل شهرستان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: ۴۴۵ مداح در شهرستان شناسایی شده اند که از این تعداد  ۲۹۰ نفر آقا و ۱۵۵ خواهر هستند. ۲۹ خانه قرآنی در سطح شهرستان فعال هستند و ۱۲۰ حافظ کل قرآن در سطح شهرستان وجود دارند.

جوانشیری افزود: در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی، بیش از ۳۰۰ گفتمان با موضوع مهارت‌های زندگی در حاشیه شهر بدون هیچ گونه بودجه مصوب برگزار کرده‌ایم و موسسه ازدواج آسان نیز راه اندازی شده است که طی سال گذشته ۵۰۰ زوج در دوره کلاس‌های این موسسه شرکت کرده اند.

وی افزود: ۲۵۰ گفتمان دانش آموزی هر سال با هدف پاسخ به شبهات برنامه ریزی می کنیم که امسال به دلیل کرونا موفق به تکمیل آن نشدیم و در فضای مجازی پیگیر آن هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور خاطر نشان کرد: در رزمایش کرونا بیش از ۶۰ هیئت فعال بود و به جمع آوری بسته های معیشتی پرداختند به نحوی که یک طلبه ۲۵ ساله ما از طریق اینستاگرامش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از سرتاسر ایران کمک جمع آوری کرد.

جوانشیری تاکید کرد: جوانسازی سیستم سازمان تبلیغات اسلامی از بالا شروع شده است و غالب مدیریان سطح استان خراسان رضوی جوان شده اند و ما این کار را در شهرستان نیز پیگیریم..

وی تصریح کرد: در رزمایش مواسات ۱۰۰ میلیارد ریال توسط مردم به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا کمک شد که حجم زیادی از این اقلام از مناطق کم برخوردار جمع آوری شده اند.

جوانشیری ادامه داد: امام محله وظیفه دارد به همه مردم آن منطقه خدمت رسانی کنند و در شهر نیشابور ۹ منطقه و شهر خرو یک منطقه در فاز اول شروع خواهد شد.

وی افزود: مساجد قدس، امام حسین(ع)، پنج تن، امام باقر(ع)، فاطمه الزهرا(س)، امیرالمومنین (ع) و امیر المومنین شهر خرو تا این لحظه قطعی شده است.

وی افزود: با شیوع کرونا تلاش برای ورود به فضای مجازی این اداره قدرت و سرعت بیشتری گرفت و در حال حاضر هر یک از روحانی های روستاها کانالی در پیام رسان های داخلی ایجاد کرده اند و اطلاعات خود را به گوش مردم می رسانند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه هنوز فرهنگ مردم برای شرکت در جلسات زنده اینترنتی گسترش نیافته است و باید بر روی فرهنگ مردم کار کرد و چندین هیئت شاخص در این موضوع فعال شده است و در حال آماده سازی خود برای محرم اینترنتی هستیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما