شناسهٔ خبر: 40829304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

۴۹ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای کردستان تعریف شده است

سنندج - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۴۹ پروژه بازآفرینی شهری با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، کامیاران و بانه تعریف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصدیق ثابتی صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: ۳۶ درصد از مساحت هفت شهر استان کردستان در حوزه بازآفرینی شهری شامل بافت فرسوده، بافت با پیشینه روستایی، سکونت گاه های غیر رسمی، بافت ناهمگون و بافت تاریخی بوده که نیازمند بازآفرینی و احیا هستند.

وی افزود: ۵۰ درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم برخوردار از استانداردهای زندگی شهری ساکن اند که باید برای آن چاره ای اندیشید.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی در این مناطق، با نگاه ویژه ۴۹ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار،، کامیاران و بانه تعریف کرده است و از سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه ها شروع گشته، تعدادی به بهره برداری رسیده وبقیه پروژه ها نیز باسرعت مناسب در حال انجام است.

ثابتی با اشاره به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی را از اهم مشکلات مردم این مناطق عنوان کرد.

وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی کردستان، احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه و دکل و ساخت دو واحد مدرسه شش کلاسه و ۹ کلاسه، همچنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر و احداث خیابان استاد هیمن در محله حسن آباد سنندج را در دستور کار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه شش کلاسه و مدرسه ۹ کلاسه با پیشرفت ۸۵ درصدی را از دیگر خدمات راه و شهرسازی در نایسر عنوان کرد و از احداث یک مجموعه چند منظوره خدماتی، ورزشی و فرهنگی (مرکز محله) با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در نایسر خبر داد.

ثابتی احداث خیابان ۸۵۰ متری ماموستا هیمن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج را از دستاوردهای طرح بازآفرینی شهری دانست و بیان کرد: با احیای منطقه آغه زمان و انبار غله متروکه، اقتصاد راکد این محله ها زنده خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه نخست کردستان در جذب اعتبارات بازآفرینی گفت: ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی، حفظ جان و مال شهروندان، آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و سلامت شهروندان از اهم اهداف و مزایای اجرای طرح های بازآفرینی شهری است.

نظر شما