شناسهٔ خبر: 68087873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

مصرف برق واحدهای تجاری زنجان افزایش ۱.۵ برابری دارد

زنجان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: روز گذشته با جهش مصرف برق در استان مواجه بودیم که واحدهای تجاری افزایش ۱.۵ برابری بار داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیام جوادی، ظهر چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دفتر نمایندگی خبرگزاری مهر در زنجان یافت و اظهار کرد: رسانه بازوی توانمند صنعت برق است.

وی در مورد مصرف برق با توجه به افزایش دمای هوا و پایداری شبکه عنوان کرد: از روز گذشته مصرف برق در برخی مناطق به صورت جهشی و غیرقابل تصور افزایش یافت.

مصرف برق واحدهای تجاری زنجان افزایش ۱.۵ برابری دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان تصریح کرد: در مراکز تجاری مرکز شهر زنجان بار مصرف ۱.۵ برابر سه روز قبل و موجب غافلگیری شد و پست‌ها جوابگو نبودند و شبانه مجبور به تعویض یک پست ترانس سنگین شدیم.

وی با بیان اینکه با افزایش مصرف برق شب گذشته به شرایط اضطرار رسیدیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد مغازه‌ها گولر گازی دارند و این موضوع فشار زیادی به پست‌ها وارد می‌کند و حتی دیدارهای چهره به چهره برای مدیریت مصرف برق با فعالان تجاری زنجان صورت گرفت.

جوادی در مورد استفاده از روشنایی برای پروژه‌های نیمه‌کاره در شب بیان کرد: شهروندان در برخی مواقع برای حفظ ایمنی مجبور به تأمین روشنایی هستند و این امر اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: بین ۴۰ تا ۵۰ مگاوات بار افزایش یافت که عمده این مصرف مربوط به واحدهای مسکونی و تجاری است.

نظر شما