شناسهٔ خبر: 40827708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

36 درصد از مساحت کردستان نیازمند بازآفرینی است

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: 36 درصد از مساحت هفت شهر استان در حوزه بازآفرینی شهری شامل بافت فرسوده، بافت با پیشینه روستایی، سکونت گاه‌های غیر رسمی، بافت ناهمگون و بافت تاریخی بوده که نیازمند بازآفرینی و احیا است.

صاحب‌خبر -

محمدصدیق ثابتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: 50 درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا وکم  برخوردار از استاندارهای زندگی شهری ساکن‌ هستند که باید برای آن چاره‌ اندیشی شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی در این مناطق  با نگاه ویژه 49 پروژه را با اعتباری بالغ بر110 میلیارد تومان در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، کامیاران و بانه  تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع شده و تعدادی هم به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: بقیه پروژه‌ها  نیز هم اکنون باسرعت مناسب در حال انجام است.

کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی از مهمترین مشکلات مردم در مناطق حاشیه در سطح استان است

 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی از مهم‌ترین مشکلات مردم در مناطق حاشیه در سطح استان است.
به گفته ثابتی، اداره کل راه و شهرسازی کردستان در حال حاضر احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه و دکل  و ساخت دو واحد مدرسه 6 کلاسه و 9 کلاسه همچنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر و احداث خیابان استاد هیمن در محله حسن آباد سنندج را در دستور کار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه 6 کلاسه و  مدرسه 9 کلاسه با پیشرفت 85درصدی از دیگر خدمات راه و شهرسازی در نایسر است.

وی از احداث یک مجموعه چند منظوره خدماتی،  ورزشی و فرهنگی (مرکز محله ) با بیش از 60 درصد پیشرفت در نایسر خبر داد و اذعان داشت: احداث خیابان 850 متری ماموستا هیمن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج از دستاوردهای دیگر طرح بازآفرینی شهری در سطح استان است.

وی اذعان کرد: با احیای منطقه آغه زمان وانبار غله متروکه، اقتصاد راکد این محله‌ها زنده خواهد شد.

ثابتی با اشاره به رتبه نخست کردستان در جذب اعتبارات بازآفرینی خاطرنشان کرد: ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی، حفظ جان و مال شهروندان، آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و سلامت شهروندان از اهم اهداف و مزایای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام/2330/71/

نظر شما