شناسهٔ خبر: 40828519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۶ درصد از مساحت کردستان نیازمند بازآفرینی است

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: ۳۶ درصد از مساحت کردستان در حوزه بازآفرینی شهری نیازمند بازآفرینی و احیا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدصدیق ثابتی مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: ۵۰ درصد از جمعیت شهر‌های کردستان در محدوده با تراکم بالا وکم برخوردار از استاندار‌های زندگی شهری ساکن اند که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

او خاطرنشان کرد: وزارت راه وشهرسازی برای بازآفرینی شهری در این مناطق با نگاه ویژه ۴۹ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در شهر‌های سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، کامیاران و بانه تعریف کرده است.

ثابتی با بیان اینکه از سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع شده و تعدادی هم به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: بقیه پروژه‌ها نیز هم اکنون باسرعت مناسب در حال انجام است.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی از مهمترین مشکلات مردم در مناطق حاشیه در سطح استان است.

به گفته ثابتی، اداره کل راه وشهرسازی کردستان در حال حاضر احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه و دکل و ساخت دو واحد مدرسه ۶ کلاسه و ۹ کلاسه همچنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر و احداث خیابان استاد هیمن در محله حسن آباد سنندج را در دستور کار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه ۶ کلاسه و مدرسه ۹ کلاسه با پیشرفت ۸۵ درصدی از دیگر خدمات راه و شهرسازی در نایسر است.

او از احداث یک مجموعه چند منظوره خدماتی، ورزشی و فرهنگی (مرکز محله) با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در نایسر خبر داد و اذعان داشت: احداث خیابان ۸۵۰ متری ماموستا هیمن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج از دستاورد‌های دیگر طرح بازآفرینی شهری در سطح استان است.

ثابتی اذعان کرد: با احیای منطقه آغه زمان وانبار غله متروکه، اقتصاد راکد این محله‌ها زنده خواهد شد.

او با اشاره به رتبه نخست کردستان در جذب اعتبارات بازآفرینی خاطر نشان کرد: ارتقای استاندارد‌های لازم برای زندگی، حفظ جان ومال شهروندان، آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی وسلامت شهروندان از اهم اهداف و مزایای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام/ع

نظر شما