شناسهٔ خبر: 40822515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شریعتی عنوان کرد:

شرایط کرونایی خوزستان پایدار است/در حال عبور از پیک بیماری هستیم/لزوم جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی به‌صورت دسته‌جمعی

استاندار خوزستان در پایان نشست ستاد مدیریت کرونا، آخرین وضعیت استان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی عصر امروز 31 خرداد ماه در پایان نشست ستاد مدیریت کرونا، گفت: شرایط خوبی در حال حاضر نداریم و حالت پلاتو را داریم و گمان می‌کنیم که در حال عبور از حالت پیک بیماری هستیم ولی میزان افراد مبتلا، بستری‌شده و مرگ‌ومیر ثابت بوده و به‌صورت جزئی بهتر شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ۸ شهر ما وضعیت قرمز دارند و باقی شهرها نارنجی و زرد هستند و تصمیم گرفتیم که در شهرهای زرد، مساجد برای برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر شوند.

شریعتی بیان داشت: هفته‌ی آینده دوباره شرایط را بررسی می‌کنیم و وضعیت جدید را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. ما آماده دریافت نظرات کارشناسی دانشکده علوم پزشکی هستیم و باید شهرها را به‌صورت جداگانه بررسی کنیم و اگر پیشنهادی بود، مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی افزود: مردم باید مراقبت را بیشتر کرده و ما را یاری نمایند تا شرایط عبور از پیک را طی نماییم. سلامت مردم خط قرمز ماست و معیشت آنان بر ضمه ما می‌باشد بنابراین با در نظر گرفتن تمامی جوانب، تصمیم‌گیری می‌کنیم.

استاندار خوزستان در پایان، گفت: گاهی وقت‌ها ادارات یا بازارهای مرکزی را تعطیل می‌کنیم ولی در بازارهای سنتی این تجمع‌ها بیشتر می‌شود و باید جلوی این کار گرفته بشود. امیدواریم در یکی دو هفته‌ی آینده شرایط بهتر شود در غیر اینصورت تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد.

 

 

نظر شما