شناسهٔ خبر: 40785650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح 10 پروژه زیر ساختی در ایلام توسط رئیس جمهور

آیین کلنگ زنی و بهره برداری از ۱۰ طرح مهم عمرانی امروز پنجشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و... به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیین کلنگ زنی و بهره برداری از ۱۰ طرح مهم عمرانی امروز پنجشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و... به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور برگزار شد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، که به جهت بازید از پروژه‌های راه و شهرسازی به ایلام سفر کرد، گفت: برای تکمیل و بهره برداری از تونل کبیرکوه ایلام 60 میلیارد تومان اعتبار در سال 99 اختصاص یافته است.

وی افزود: اهمیت تونل کبیرکوه در آن است که می‌توان با بهره برداری از آن علاوه بر خارج کردن شهرستان آبدانان از بن بست، ارتباط استان ایلام را با خوزستان برقرار و ترانزیت کالا نیز از این مسیر مهیا کرد.

احداث تونل دوم آزادی

معاون وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: اولویت بعدی وزارت راه و شهرسازی در استان ایلام احداث تونل دوم آزادی است که برای آن حدود 300 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است و تردد روان و بدون حادثه زائران اربعین با توجه به شرایط کوهستانی از اهداف احداث تونل دوم آزادی در ایلام است.

افتتاح 230 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با اعتبار هزینه شده 4280 میلیارد ریال و همچنین تکمیل پروژه های در دست اقدام 470 کیلومتر بزرگراه، اصلی و فرعی و روستایی به ارزش 21000 میلیارد  ریال از جمله پروژه‌هایی است که به صورت ویدئو کنفرانس مورد بررسی قرار گرفت.

افتتاح 7900 متر مربع انواع ساختمانهای عمومی و دولتی با اعتبار هزینه شده 280 میلیارد ریال، تکمیل پروژه‌های در دست اقدام 48000 متر مربع انواع ساختمان‌های دولتی و عمومی به ارزش 1540 میلیارد ریال، افتتاح 1300 واحد مسکن مهر در شهرستان های ایلام، دهلران و آبدانان با اعتبار هزینه شده 870 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح یا به بهره برداری رسیدند.

رونمایی از آزادراه نجف اشرف( پل زال، مورموری، دهلران، مرز چیلات) به طول 126 کیلومتر به ارزش 33000 میلیارد ریال، روکش آسفالت 140 کیلومتر راه، اصلاح 23 نقطه پرحادثه، نصب 30 کیلومتر نیوجرسی، بازسازی 610 دستگاه پل و احداث پایانه مرزی چیلات با زیربنای 1000 متر مربع جمعا به ارزش 1290 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مهم استان ایلام است که طی امروز تعیین تکلیف شدند.

اتصال ایلام به شبکه ریلی 

یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که از مطالبات اصلی مردم استان ایلام به شمار می‌رود آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور است که این پروژه با طول 5/17 کیلومتر به ارزش 1600 میلیارد ریال آغاز شد.

همچنین احداث 9200 واحد مسکونی، طرح اقدام ملی مسکن به ارزش 46000 میلیارد ریال آغاز شد.

فولادی معاون توسعه منابع انسانی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور، وجدی معاون ساخت و توسعه غرب و مرکز کشور و فامیان مدیرکل منطقه یک راه آهن کشور از دیگر مسوولانی هستند که در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های مذکور حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۲۳

نظر شما