شناسهٔ خبر: 40783408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آغاز بهره برداري از 10 طرح عمراني ايلام با حضور رييس جمهوري

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-آیین بهره برداری و کلنگ زنی از 10 طرح مهم عمرانی حوزه راه و شهرسازی استان ایلام روز پنجشنبه از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری آغاز شد.
به گزارش آریا، این طرح ها به ارزش 110 هزار میلیارد ریال و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح یا کلنگ زنی شدند.
ابن پروژه ها شامل هفت هزار میلیارد ریال پروژه افتتاحی، 22 هزار میلیارد ریال پروژه تکمیلی و 81 هزار میلیارد ریال کلنگ زنی است.
رونمایی از آزاد راه پل زال - مورموری - دهلران - چیلات به طول 126 کیلومتر با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور به ارزش یک هزار و 600 میلیارد ریال از مهمترین این طرح هاست.
افتتاح 230 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با اعتبار چهار هزار و 289 میلیارد ریال، تکمیل پروژه های در دست اقدام شامل 470 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی به ارزش 21 هزار میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که بهره برداری یا کلنگ زنی شدند.
افتتاح هفت هزار و 900 متر مربع از ساختمان های دولتی و عمومی با اعتبار 280 میلیارد ریال، تکمیل پروژه های در دست اقدام شامل 48 هزار متر مربع از ساختمان های دولتی و عمومی به ارزش یک هزار و 540 میلیارد ریال و افتتاح یک هزار و 300 واحد مسکن مهر در شهرستان های ایلام، دهلران و آبدانان با اعتبار 870 میلیارد ریال همچنین در این آیین به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
همچنین عملیات اجرایی احداث 9 هزار و 200 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن به ارزش 46 میلیارد ریال آغاز شد.
در آیین بهره برداری و کلنگ زنی این طرح ها قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، خادمی معاون وزیر راه و رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور، فولادی معاون توسعه منابع انسانی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور و وجدی معاون ساخت و توسعه غرب و مرکز کشور و فامیان مدیرکل منطقه یک راه آهن کشور حضور دارند.

نظر شما