شناسهٔ خبر: 40711910 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

محمدعلی کشاورز بازیگر درگذشت + زندگینامه و بیوگرافی

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون امروز ۲۵ خرداد در سن ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پس از مدت ها تحمل بیماری ظهر امروز ۲۵ خرداد در سن ۹۰ سالگی در بیمارستان آتیه تهران دار فانی را وداع گفت.

 

محمدعلی کشاورز بازیگر درگذشت + زندگینامه و بیوگرافی

 

محمدعلی کشاورز متولد26 فروردین 1309 در شهر اصفهان محله سیچان بود. وی فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک بود.خاندان وی اصالتاً از ارامنۀ گرجستان بوده که در زمان شاه عباس به ایران آمده و مسلمان شده اند. 

 

از دبیرستان تا دوره بازیگری

وی در گفت و گوبا فتوکده گفت: بعد از گرفتن دیپلم در دبیرستان ادب اصفهان به تهران آمدم و پس از گذراندن دوران سربازی به هنرستان هنرپیشگی رفتم و آنجا دوره سه ساله ای را گذراندم.

 

در آن دوره بیست نفری حضور داشتند که اسماعیل شنگله و جمشید لایق نیز از هم دوره هایم بودند تا اینکه بصورت جدی سال 1339 اولین بار بروی صحنه تئاتر رفتم.

 

آغاز فعالیت هنری محمدعلی کشاورز

فعالیت هنری کشاورز با ایفای نقش بر صحنه تئاتر در سال‌های قبل از انقلاب آغاز شد و پس از آن در نمایش‌های مختلفی روی صحنه تئاتر به ایفای نقش پرداخت. او فعالیت هنری اش را از سال 1339 با حضور در نمایش «ویولن ساز کره مونا» آغاز کرد . 

 

محمدعلی کشاورز بازیگر درگذشت + زندگینامه و بیوگرافی

 

به گزارش نمناک، در سال 1347 به تلویزیون رفت و کارگردانی هنری قسمت هایی از سریال خانه قمر خانم را به عهده گرفت. کشاورز در سریال های تلویزیونی زیادی همچون دایی جان ناپلئون آتش بدون دود، هزاردستان، سربداران، سلطان و شبان، پدرسالار و ... ایفای نقش کرد. او برای نخستین بار در سال 1343 با فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری بازیگری سینما را نیز تجربه کرد .

 

جوایز هنری

محمد علی کشاورز برای بازی در فیلم مادر ساختۀ علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

 

<div id="video-display-embed-code_133776" ><script type="text/JavaScript" src="https://rahbordemoaser.ir/fa/news/play/embed/45994/133776?width=400&height=300"></script></div>

 

زندگی شخصی محمد علی کشاورز 

محمد علی کشاورز در سال 1349 وقتی 40 ساله بود با خانم منا طاهری ازدواج کرد که این زندگی در نهایت با به دنیا آمد یک دختر بنام نیلی (نلی) در سال 1352 به جدایی کشیده شد، بعد از آن هم کشاورز دیگر ازدواج نکرد.

 

وی گفت: من و همسرم مشکل خاصی با هم نداشتیم، زمانی که سال 1352 برای گرفتن مدرک فوق لیسانسم به انگلیس رفته بودم، او تقاضای طلاق داده بود. هیچوقت نپرسیدم ازش که چرا درخواست طلاق داد! ما از هم جدا شدیم و الان دوست های خوبی هستیم و از حال هم خبر داریم.

 

محمدعلی کشاورز یک دختر به نام نلی دارد که در بلژیک زندگی میکند و مدرس نقاشی است.

 

آخرین تجربه بازیگری

استاد کشاورز آخرین بار در سینما فیلم فرزند صبح به کارگردانی بهروز افخمی را در سال 83 کار کرد و در تلویزیون هم سال 86 بازیگر مهمان سریال پاتوق بود.

 

محمدعلی کشاورز بازیگر درگذشت + زندگینامه و بیوگرافی

 

آخرین پست صفحه اینستاگرام محمد علی کشاورز

استاد کشاورز بعد از 90 سال زندگی توام با درخشش در عرصه سینمایی در 25 خرداد 1399 بعلت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و عرصه هنر و سینمای ایران یکی دیگر از ستاره های درخشان آسمان خود را از دست داد.

 

محمدعلی کشاورز بازیگر درگذشت + زندگینامه و بیوگرافی

 

تسلیت امین تارخ برای درگذشت محمد علی کشاورز

امین تارخ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که با زنده‌یاد محمدعلی کشاورز در آثار متعددی همکاری داشته، درباره درگذشت این بازیگر بزرگ سینما، تئاتر و تلویزیون ایران گفت: فقدان آقای محمدعلی کشاورز غم بزرگی است و درگذشت ایشان را به همه ملت ایران تسلیت می‌گویم.

وی افزود: درگذشت ایشان لطمه بسیار سنگینی برای همه دوستان، همکاران و علاقه مندان شان است.

 

این بازیگر سینما تأکید کرد: هنرمندان ما بخصوص نسل پیشین ما یکی پس از دیگری در حال رفتن هستند و سنگینی عدم حضورشان را در بین خود احساس می‌کنیم. البته آنها یادگارهایی گرانبها به لحاظ فرهنگی و هنری را در بین ما به جا گذاشته‌اند که می‌تواند از سنگینی این عدم حضور تا حدی بکاهد.

 

تارخ با بیان اینکه هر وقت دلتنگ این بزرگان می‌شویم می‌توانیم از طریق فیلم‌ها و سریال‌هایی که از خود به جای گذاشتند با آن‌ها ملاقات کنیم، یادآور شد: اهل هنر خاصه بازیگران، تصویرشان تا ابد از طریق فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آنها نقش آفرینی کردند و حتی برای قرون متمادی در موزه‌ها نیز نگهداری می‌شود و خواهد شد، همیشه زنده هستند.

 

 

این بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در پایان سخنان خود گفت: من با آقای کشاورز در سریال «سربداران» و فیلم‌هایی چون «مادر»، «دلشدگان» و «جستجوگر» همکاری داشتیم و افتخار همکاری و حضور در کنارشان را داشتم. امیدوارم روح این هنرمند بزرگ همواره قرین رحمت باشد.

 

یادگارهای ماندگار محمدعلی کشاورز

سیاوش طهمورث بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه همکاری با زنده‌یاد محمدعلی کشاورز را داشته درباره شخصیت و تأثیرگذاری این هنرمند فقید گفت: محمدعلی کشاورز مرد و بازیگری بزرگ اما بی‌حاشیه بود، کاری به کار دیگران نداشت و به کار و زندگی خود مشغول بود. محمدعلی کشاورز از پیشکسوتان ما بود.

 

وی تأکید کرد: بیش از نیمی از کارهایی که محمدعلی کشاورز انجام داد بسیار عالی بودند و در عرصه فرهنگ و هنر ایران ماندگار هستند.

 

طهمورث با بیان اینکه در مجموعه‌های «سلطان و شبان» و «گرگ‌ها» با محمدعلی کشاورز همکاری داشتم، تصریح کرد: امیدوارم ما کمتر گرفتار این مصیبت بشویم که دیگران از کنارمان بروند و از دستشان بدهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما