شناسهٔ خبر: 40635594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

ابلاغ استرداد هزینه‌های فوق‌برنامه تمامي مدارس به خانواده‌ها

از سوي وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه استرداد هزینه‌های فوق‌برنامه، غذا و سرويس توسط مدارس به ادارات كل استان‌ها ابلاغ شد

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، با عنايت به شيوع بيماري كرونا از ابتداي اسفندماه 98 و به‌موجب آن تعطيلي مدارس و ايجاد وقفه در ارائه خدمات و فعالیت‌های حضوري آموزشي و پرورشي و به‌منظور حفظ و رعايت حقوق عامه و صيانت از حقوق شهروندان، از سوي وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه استرداد کلیه وجوه دريافتي بابت هزينه فوق ‌برنامه‌های (آموزشي، پرورشي، كنكور، اعتكاف علمي و ساير خدمات ويژه قابل‌ارائه در ايام مزبور ازجمله غذا، سرويس و ...) در تمام مدارس اعم از (عادي، دولتي، شاهد، استعدادهاي درخشان، هیئت‌امنایی، نمونه دولتي، بزرگ‌سالان، كاردانش و فني حرفه‌ای، تطبيقي و بین‌الملل، آموزش از راه دور و غيردولتي) در 3 بند و مطابق ذيل، به ادارات كل استان‌ها ابلاغ شد.

  1. مدارس غيردولتي:

هزينه فوق‌برنامه‌ها تحت هر عنوان نظير فوق‌برنامه آموزشي، پرورشي يا غیرآموزشی و خدمات ويژه (غذا، سرويس و ...) در مدارس غيردولتي، بر طبق مصوبه هفتاد و دومين جلسه شوراي سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مركزي از تاريخ اول اسفندماه 98 محاسبه و مسترد گردد.

  1. مدارس دولتي (عادي، شاهد، استعداد درخشان، هیئت‌امنایی، نمونه دولتي، بزرگ‌سالان، كاردانش و فني حرفه‌ای، تطبيقي و بین‌الملل، آموزش از راه دور):

در خصوص هزينه فوق‌برنامه‌ها تحت هر عنوان نظير فوق‌برنامه آموزشي، پرورشي يا غیر آموزشی و خدمات ويژه (غذا، سرويس و ..) در مدارس دولتي ضروري است مديران مدارس در اسرع وقت نسبت به تشكيل شوراي مدرسه با رعايت پروتکل‌های بهداشتي در خصوص خدمات ارائه‌شده به دانش آموزان و همچنين محاسبه مبلغ قابل‌استرداد از تاريخ اول اسفندماه 98 وفق دستورالعمل مالي مدارس نسبت به تحويل و تأديه فرم پيوست به ولي يا سرپرست قانوني تمام دانش آموزان اقدام و هزینه‌های قابل پرداخت را به شماره‌حساب اعلامي از سوي اوليا (مندرج در فرم مزبور) مسترد نمايند.

  • در مدارس شاهد پس از كسر دوسوم از كل هزینه‌های خدمات آموزشي و پرورشي فوق‌برنامه و ساير دریافتی‌های مجاز از دانش آموزان در حال تحصيل، باقي محاسبه و با رعايت مقررات به اوليا برگردانده شود.
  1. سرويس حمل‌ونقل دانش آموزان:

هزينه ارائه خدمات حمل‌ونقل به دانش آموزان در تمامي مدارس دولتي و غيردولتي، با رعايت دقيق مفاد بخشنامه‌های ارسالي از سوي دفتر انجمن اوليا و مربيان و با هماهنگي كارگروه ماده 18 مراكز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه اقدام لازم به عمل آيد.

همچنين در اين بخشنامه تأکید شده است با توجه به شرايط خاص موجود، ملاك محاسبه و استرداد وجوه دريافتي بابت هزینه‌های فوق، اين بخشنامه است و كليه مصوبات، بخشنامه‌ها يا دستورالعمل‌های مغاير لغو می‌شود.

شایان‌ذکر است؛ در صورت عدم اجراي بخشنامه، اولياء دانش آموزان می‌توانند اعتراض خود را از طريق سامانه پاسخگويي به شكايات وزارت آموزش‌وپرورش به نشاني shekayat.medu.ir ثبت و پيگيري نمايند. مديران كل آموزش‌وپرورش استان‌ها مسئول حسن اجراي اين بخشنامه هستند.

نظر شما