شناسهٔ خبر: 40572731 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

اختراع محصولی ضدکرونا با علم و نبوغ نیرو‌های جوان کشور / «شستی بدون نیاز به لمس» آلودگی‌ها را دور می‌زند

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان «ساخت ایران» درباره ثبت و تولید اختراع ضدکرونایی این مجموعه تحت عنوان «شستی بدون نیاز به لمس» توضیح داد.

صاحب‌خبر -

موسی برزو، رییس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان «ساخت ایران» در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو درباره اختراع «شستی بدون نیاز به لمس» بیان کرد: این مجموعه از سال ۱۳۹۱ در حال تولید قطعات کاملا ایرانی صنعت آسانسور بوده و توانسته بخش عظیمی از قطعاتی که پیش از آن از سایر کشور‌ها وارد می‌شده را با کیفیت و استاندارد جهانی تولید و حتی صادر کند.

برزو ادامه داد: اخیراً این مجموعه با اتکا بر علم و نبوغ نیرو‌های جوان و در راستای مسئولیت اجتماعی خود پس از بحران کرونا به وجود آمده در جهان، اقدام به طراحی و تولید «شستی بدون نیاز به لمس» کرده که پیش از این در جهان نمونه مشابهی نداشته و اکنون به راحتی قابل جایگزینی با هر نوع شستی اعم از شستی‌های آسانسور، دکمه‌های نوبت دهی بانک‌ها و موارد مشابه بودهاست.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه اختراع فوق بسیار کم مصرف و از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه است، عنوان کرد: به تازگی ساخت ایران، پس از نصب و اجرای موفقیت‌آمیز این اختراع ملی در مجموعه وزارت بهداشت، بیمارستان بقیه الله، دانشگاه شهیدبهشتی و برخی شعبات بانک‌های سطح شهر تهران، موفق به رایزنی و اقدام برای صادرات این اختراع ملی به کشور‌های ایتالیا، آلمان و امارات شده است.

وی اظهار داشت: بر همه ما واضح است که شستی‌هایی، چون آسانسور و بانک و ... به دلیل تماس مکرر، به مراتب از سرویس بهداشتی نیز آلوده‌تر بوده و و لذا چه در ایام شیوع ویروس کرونا و چه در نبود آن می‌تواند منشا انتقال آلودگی‌های فراوان باشد.
 
اختراع محصولی ضدکرونا با علم و نبوغ نیرو‌های جوان کشور / «شستی بدون نیاز به لمس» آلودگی‌ها را دور می‌زند

برزو بیان کرد: این محصول دارای تاییدیه‌های معتبر از سوی وزارت بهداشت و گواهی ثبت اختراع و طرح صنعتی بوده و موجب به صفر رساندن احتمال ابتلا به کرونا در سطوح نام برده‌ای شده که پیش‌تر از جمله پرریسک‌ترین منابع شیوع  ویروس کرونا در جهان محسوب می‌شد.

وی افزود: این شستی در رنگ‌های سفید و استیل بسته به نیاز متقاضی و در حالت‌های تک دکمه یا دو دکمه برای داخل طبقات و چند دکمه مخصوص داخل کابین آسانسور‌ها با هرتعداد طبقه و همینطور طراحی مخصوص برای سیستم‌های نوبت دهی بانک‌ها قابل استفاده است.

رییس هیات مدیره مجموعه دانش بنیان «ساخت ایران» با اشاره به حمایت و تسهیلات دریافتی برای ثبت و تولید این اختراع تاکید کرد: برای تجاری‌سازی این محصول هیچگونه تسهیلاتی دریافت نکردیم و امید است با حمایت‌های دولت بتوانیم خط تولید این محصول را با نام تجاری «الکل» (به سبب خاصیت ضدکرونایی محصول) با تمام قوا فعال و مولد نگهداشته و آن را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: این مجموعه در حال حاضر ظرفیت و بودحه تولید محدودی داشته و نیازمندیم تا از نظر نیروی انسانی، سرمایه و تسهیلات کافی، موانع و نیاز‌ها را رفع کنیم.

نظر شما