شناسهٔ خبر: 40432128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

راه اندازی اولین کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در شهرستان گناباد

اولین کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در شهرستان گناباد از توابع استان خراسان رضوی راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد ، هدی انفرادی در این باره گفت: هدف اصلی از ایجاد کمپ ، ترک اعتیاد و بهبودی بیمار از این مشکل یعنی ترک جسمی و نشان دادن انگیزه از افرادی که در گذشته درگیر اعتیاد بودند و با رعایت کردن یکسری اصول ، زندگی نورمال و بدون مصرف مواد را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد : هدف من از راه اندازی کمپ ویژه بانوان در گناباد به این دلیل است که معتقدم اگر مادر یک خانواده آلوده مواد مخدر شود کل نهاد خانواده را تحت الشعاع قرار داده و خانواده کم کم رو به زوال و افول رفته و فلج خواهد شد.

وی افزود: انتخاب گناباد جهت راه اندازی کمپ به دلیل بومی بودن و محل سکونت من بوده خدماتی که براساس شرایط شغلی در حوزه پس از ترک می‌توانم ارائه دهم نسبت به مکانهای دیگر بسیار گسترده تر خواهد بود.

انفرادی تصریح کرد: در مورد سن اعتیاد در گناباد ،یک سن آماری و نموداری را نمی‌شود ارائه کرد ، زیرا اعتیاد به مانند یک غده در بدن تمام افراد وجود دارد و بدن برخی افراد به لحاظ شرایط کودکی ، مشکلات زندگی و فراهم شدن زمینه مناسب و دست به دست دادن تمام شرایط باعث رشد این غده می شود که اعتیاد صرفا مصرف مواد مخدر نیست بلکه انجام یک کار بیش از سه بار در طول روز را می‌توان به عنوان یک عمل اعتیاد آور تلقی کرد.

انفرادی گفت: سن اعتیاد در گناباد با توجه به تجربه ترک یک کودک دختر 13 ساله در معرفی به کمپ مشهد ، بسیار پایین آمده و متاسفانه شاهد هستیم کودکان 7و 8 ساله پسر به صورت کاملا عادی سیگار مصرف می کنند.

وی افزود: اینکه دختران کم سن و سال به سمت مصرف مواد کشیده میشوند را میتوان کم توجهی ، عدم رسیدگی عاطفی خانواده ها ،تفاوت قایل شدن در میان فرزندان ، اوضاع نابسامان اجتماعی دانست که همه اینها زمینه پایین آمدن سن مصرف موارد را به دنبال خواهد داشت.

 مددکار و فعال اجتماعی گناباد افزود: خودزنی در فرد خصوصا در میان دختران و بانوان جوان از آنجایی‌که از لحاظ جسمی فرد پس از مصرف مواد توان مقابله با خانواده را نداشته، دست به خودزنی می‌زند که خودزنی همان تخلیه روانی فرد بوده و فرد بیمار فرافکنی یا خود زنی را جهت دور شدن از تنش های روانی ، بر روی خودش انجام می دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به گسترش آسیب‌های اجتماعی ، خط قرمزهای فضای مجازی ، مشکلات جامعه و پایین آمدن سن مصرف در میان دختران و پسران کم سن و سال باید تعریف عمیق تری از اعتیاد داشته باشیم و آموزش و پرورش جدی تر در رفع این مشکل گام برداشته و نهادها و مسئولان مربوط با برگزاری همایش و کارگاه‌های آگاهی بخشی در برابر ترفندهای شرکتهای دخانی در دانشگاه‌ها و مدارس و صحبت افرادی که مصرف کننده مواد بوده و دلایل کشیدن شدن به سمت مواد و راههای پاک شدن و ترک این شرایط را دنبال کنند تا انگیزه ترک مواد و رها شدن از بیماری اعتیاد را در افراد مصرف کننده ایجاد کنیم و شاهد کاهش روز به روز این آسیب جدی در جامعه باشیم.

نظر شما