شناسهٔ خبر: 40345738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار مشروح ۱۳ چهارشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۹

آغاز به کار منتخبان مردم، در یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، با پیام رهبر انقلاب؛ مهلت تعیین نوع آزادسازی سهام عدالت، تا ۱۵ خرداد تمدید شد؛ دریافت ۵۰ درصد بهای خودرو، در پیش فروش اولیه، لغو شد؛ و شمار جان باختگان کرونا در آمریکا از مرز ۱۰۰ هزار نفر هم گذشت؛ عناوین اخبار مهم مشروح 13 امروز است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مشروح اخبار ۱۳ امروز اختصاص دارد به:

* رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یکی از الزامات در رأس امور بودن مجلس را حضور نمایندگان فعال، منظم، پاکدست، امانتدار و دارای شناخت از شرایط و اولویت‌های کشور دانستند و با تأکید بر اینکه «اقتصاد و فرهنگ» در صدر اولویت‌های کشور است، نمایندگان را به مسائلی همچون اولویت دادن به معیشت طبقات ضعیف، اصلاح خطوط اصلی اقتصاد مثل اشتغال و تولید و تورم، رعایت تقوا و انصاف در انجام وظایف نظارتی، موضع‌گیری‌های انقلابی در حوادث مهم و تعامل برادرانه با قوای مجریه و قضائیه توصیه کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی، که صبح امروز، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، آن را در افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرائت کرد، به این شرح است:
 
<div id="video-display-embed-code_289724" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795670/289724?width=400&height=300"></script></div>

* مراسم افتتاحیه دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، با حضور منتخبان مردم در مجلس، و مقامات لشکری و کشوری و با سرود جمهوری اسلامی ایران، آغاز شد. نمایندگان جدید، سپس سوگند یاد کردند. در این مراسم، وزیر وزیرکشور از فرایند انتخابات دوم اسفند ۹۸، گزارش داد.
 
<div id="video-display-embed-code_289725" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795670/289725?width=400&height=300"></script></div>
 

* رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با تاکید بر همکاری قوه مجریه با قوه مقننه گفت: حل مشکلات معیشتی مردم در اولویت است.

* تحقق هدف گذاری ۲۲ درصدی تورم تا یکسال اینده. رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز دولت گفت: این بانک با ابزار‌هایی که در دست دارد و اقداماتی که در بازار پول خواهد داشت هم نقدینگی را کنترل خواهد کرد و هم تورم را
 
<div id="video-display-embed-code_289727" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795670/289727?width=400&height=300"></script></div>

* مهلت تعیین مستقیم یا غیرمستقیم بودنء آزادسازی سهام عدالت، با تصمیم شورایعالی بورس و اوراق بهادار، تا ۱۵ خرداد تمدید شد.

* با دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان حق ندارند، برای حضور متقاضیان پیش خرید خودرو، هیچگونه وجهی دریافت کنند. ثبت نام نهایی برای پیش خرید محصولات ایران خودرو و سایپا امروز آغاز می‌شود تا ۱۴ خرداد ادامه دارد.

* بخشنامه جدید ساعت کاری و الزام حضور کلیه کارکنان در ادارات ابلاغ شد. بخشنامه سازمان اداری و استخدامی از دهم خرداد لازم الاجراست. براساس آن ساعت کاری روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود؛ هرگونه تعییر در این ساعت فقط با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

* شمار قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۳۵۲ هزار نفر رسیده. شمار مبتلایان نیز از ۵ میلیون و ۶۸۷ هزار نفر فراتر رفته. حدود دو میلیون و ۴۳۲ هزار نفر هم بهبود یافته اند.
 
<div id="video-display-embed-code_289726" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795670/289726?width=400&height=300"></script></div>

* از نیمه نخست فروردین تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم به ارزش چهار هزار و هفتصد و پانزده میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است. مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با توجه به بارش‌های مناسب، پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ میلیون تُن گندم در کشور تولید و ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزارتن نیز از کشاورزان خریداری شود. آقای سعادتی کیا همچنین درباره خرید تضمینی کلزا افزود: امسال صد و چهل هزار تن کلزا در ۱۳ استان از کشاورزان خریداری شده است.

* مرور چند خبر داخلی

ثبت رکورد جدید در بارندگی‌های استان تهران در نیم قرن اخیر. براساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای تهران در سال آبی جاری میزان بارش‌های استان تهران ۴۵۲ میلی متر بوده که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد و در مقایسه با متوسط ۵۱ ساله ۷۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وزیر علوم از آغاز پذیرش حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد خبر داد. آقای غلامی گفت: اولویت پذیرش با دانشجویان کارشناسی ارشد خواهد بود. وزیر علوم افزود: خوابگاه‌های دانشجویی هم از ۱۷ خرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهندشد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اعلام دریافت ۶۰ هزار قطعه زمین از سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح اقدام ملی گفت: تولید مسکن برای ۱۰ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده و طراحی حدود ۶ هزار واحد به پایان رسیده است.

معاون بورس کالای ایران گفت: طرح پیش فروش متری مسکن از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد با همکاری وزارت راه و شهرسازی اجرایی شد. معاون وزارت راه و شهرسازی هم از اصلاح آیین نامه قانون صندوق‌های زمین و ساختمان و امکان عرضه طرح‌های ساخت و ساز در بورس با استفاده از این صندوق‌ها خبر داد.

روابط عمومی بانک مرکزی رقم دقیق حجم نقدینگی کشور در پایان اسفند ۱۳۹۸ را معادل دو هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در فروردین ۱۳۹۹ نشان‌دهنده افزایش ۲ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مقایسه با زمان مشابه پارسال است. وزن گوشت قرمز تولید شده در فروردین امسال حدود ۲۲ هزار تن بود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان از انتقال ۱۹ محکوم ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور خبر داد. عباسی افزود: علت محکومیت این افراد قاچاق مواد مخدر بوده است و باید ادامه محکومیتشان را در زندان‌های کشور بگذرانند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف هزا ر و ۸۴ دستگاه انواع خودروی احتکاری به ارزش یک تریلیون ریال خبر داد. سرهنگ علیپور گفت:: خودرو‌های کشف شده همگی صفر کیلومتر و بدون پلاک بودند که با دستور قضائی توقیف و هر ۱۳ پارکینگ پلمب شد.

* شبکه تله‌سور وزنوئلا، ضمن اعلام رسمی ورود سومین نفتکش ایرانی به آب‌های این کشور اعلام کرد: چهارمین و پنجمین نفتکش‌های ایرانی هم، تا ۱۲ خرداد، وارد این آب‌ها خواهند شد. تاکنون نفتکش‌های فورچون و فارست در بنادر ونزوئلا پهلو گرفته اند. سوختگیری پالایشگاه «ال پالیتو» در شمال ونزوئلا از نفتکش‌های ایرانی انجام شده است. دو نفتکش دیگر با پرچم ایران ضمن عبور از اقیانوس اطلس به سمت دریای کارائیب در حال حرکت هستند و بر اساس برنامه تعیین شده به سمت بنادر ونزوئلا ادامه مسیر خواهند داد. نفتکش‌های ایرانی با اسکورت نظامیان ونزوئلا، به آب ساحلی این کشور وارد می‌شوند. کاراکاس ورود نفتکش‌های ایرانی را به ونزوئلا پیروزی قانون بین المللی برای تجارت بر سیاست تحریم آمریکا خواند.

* وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از مرگ یک سیاه پوست دیگر براثر خشونت پلیس آمریکا اعلام کرد: خشونت پلیس این کشور علیه سیاه‌پوستان، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و مانند همیشه، پاسخ آمریکا به خواست اجرای عدالت، به کارگیری خشونت و زور بیشتر است.

* دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیستمین سالگرد آزاد سازی جنوب لبنان از اشغال صهیونیست‌ها گفت: مقاومت با تعامل خود در آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ الگوی روشنی ارائه کرد. سید حسن نصرالله در مصاحبه با رادیو النور افزود: عملکرد مقاومت در سال ۲۰۰۰ میلادی موجب شد، طرح صهیونیست‌ها برای جنگ داخلی در لبنان نقش برآب شود. دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مقاومت امروز از توان نظامی برخوردار است که قبل از سال ۲۰۰۶ میلادی وجود نداشت. سید حسن نصرالله افزود: اسرائیل می‌داند قدرت مقاومت چندین برابر شده و زمان تضعیف لبنان و تحمیل شروط اسرائیل از طریق آمریکا به سرآمده است.

* رئیس جمهور چین به ارتش این کشور گفت: «آماده رزم» باشند. " شی جین پینگ " در نشستی با حضور افسران و مقام‌های نظامی چین، پس از تقدیر از نیرو‌های نظامی برای مشارکت در کنترل و مهار ویروس کرونا، از آن‌ها خواست برای ماموریت‌های نظامی آمادگی بالاتری داشته باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما