شناسهٔ خبر: 40383895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

توطئه جدید آمریکا در لبنان

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
همزمان با تقاضای وام دولت لبنان از صندوق بین المللی پول معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: کشورش به زودی چهرهای سیاسی لبنانی متحد حزب ا... را تحریم خواهد کرد.
 
تشدید بحران اقتصادی و انتقال ۵.۷ میلیارد دلار از سپرده‌های بانکی لبنان به خارج از کشور و سقوط شدید "لیر"، هجمه به «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی این کشور را افزایش داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند، سلامه تصمیم آمریکا برای فروپاشی اقتصادی در لبنان را اجرا کرده است.
 
روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان نیز پس از آن پشت پرده و جزئیات مربوط به نشست‌های مالی هیات دولت لبنان با صندوق بین‌المللی پول را افشا کرد.
 
پس از اثبات دست داشتن رئیس بانک مرکزی در پرونده دستکاری دلار در لبنان "دوروتی شیا"، سفیر آمریکا در بیروت  در حمایت از سلامه با برخی مسؤولان دولت لبنان تماس گرفته و آشکارا به آنها گفت که هرگونه انتقام‌گیری سیاسی از سلامه به بهانه تحقیقات پیامدهای بزرگی در پی خواهد داشت.
 
در آخرین نشست های کابینه لبنان میشل عون رئیس جمهور و کابینه کارت قرمز را به ریاض سلامه نشان داده‌اند. ریاض سلامه نیز در دفاع از جایگاه خود علناً اعلام کرده است که: «نبرد من با حزب‌الله است نه با هیچ طرف دیگری».
<div id="video-display-embed-code_290175" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795775/290175?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما