شناسهٔ خبر: 40280497 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آموزش موثر و مستمر قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامی برای فرهنگ سازی است

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش موثر و مستمر قوانین راهنمایی و رانندگی اقدامی موثر در راستای فرهنگ سازی و تقویت رانندگی ایمن است، گفت: پلیس با کسانی که تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند به شدت برخورد خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه خبری پلیس ایرج خانی پور در جلسه توجیهی نیروهای کمکی اعزام به پلیس راه استان در راستای تقویت سطح پیشگیری از تصادفات، اظهار کرد: از آنجایی که همواره امنیت جانی و روانی آحاد افراد جامعه برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، برخورد با تخلفات حادثه ساز از مهم ترین اولویت های پلیس در سال جاری است.

وی با تبیین و تحلیل مهم‌ترین علت‌های تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان افزود: عامل انسانی، جاده‌ای و خودرویی، از جمله علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی می‌باشد و مهمترین علت وقوع تصادفات در استان زنجان نیز عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که باید با اطلاع‌رسانی‌های مناسب و بهنگام، رانندگان را با مولفه‌های اثرگذار یک رانندگی قانونمند و ایمن بیش از پیش آگاه کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر بررسی وضعیت تصادفات استان در زمان وقوع بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها گامی موثر در کاهش سوانح جاده‌ای است که لازم است از این چنین ظرفیت‌هایی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک عمومی و کاهش جانباختگان جاده‌ای استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش فرد فرد اعضای جامعه در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزود: کانون خانواده به خصوص همیاران خردسال و کودک در کاهش تصادفات می‌تواند تاثیر بسزایی در این مورد برای آینده داشته باشند و به گونه‌ای عمل کنند که رعایت این موارد همانند الفبایی بین تمامی افراد باسواد جامعه نهادینه شود.

 خانی پور بخش مهمی از ناهنجاری‌های ترافیکی را نشأت گرفته از عوامل انسانی و متاثر از عجله، شتاب، عصبانیت، استرس و خستگی کاربران ترافیک خواند و گفت:‌ اصلاح ناهنجاری‌های ترافیکی در گرو رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اصلاح فرهنگ ترافیک است و پیش از حل معضل ترافیک باید فضای جامعه را برای پذیرش سیستم حمل و نقل و ترافیک و بهره‌برداری معقول و منطقی از آن مهیا سازیم.

وی فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک را موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی دانست و گفت: آموزش و فرهنگ سازی، نقش بسزایی در اصلاح ترافیک و راهنمایی و رانندگی در سطح جامعه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان با تقدیر از همکاری کارکنان در اجرای طرح پیشگیری از تصادفات جاده افزود: کاهش تصادفات یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی استان برای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما