شناسهٔ خبر: 40624197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هوشمندسازی چراغ های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر کرج

رئیس پلیس راهور کرج از هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی در مسیر میدان امام حسین تا طالقانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمداله رحمتی پور، رئیس پلیس راهور کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در حال حاضر چراغ‌های راهنمایی در تقاطع خیابان هفت تیر و چهار راه مصباح هوشمند شده و طبق گفته شهرداری کرج، هوشمندسازی چراغ های راهنمایی در مسیر میدان امام حسین تا طالقانی و تقاطعات آن در دستور کار است.

وی با بیان اینکه با هوشمندسازی چراغ ها بار ترافیکی پشت چراغ، به صورت هوشمند مدیریت می‌شود، افزود: در سیستم چراغ‌های راهنمایی هوشمند، سنسورها در کف آسفالت و پشت خط ایست قرار دارد که زمان چراغ را با توجه به حجم تردد در طول مسیر تنظیم می‌کند. زمان آن حداقل ۲۰ و حداکثر ۵۰ ثانیه است که  توسط چراغ چشمک زن زرد به رانندگان هشدار می‌دهد. 

فرمانده راهور کرج  در مورد زمان طولانی  چراغ راهنمایی در میدان جمهوری گفت: زمان آن ۱۲۰ ثانیه بود که به ۶۰ ثانیه تغییر کرد و وضعیت بار ترافیکی مسیر بهتر شد و در بلوار ماهان نیز زمان  چراغ‌های راهنمایی کمتر شد. 

رحمتی پور در خصوص اعتراض شهروندان برای ترافیک شدید در خیابان برغان، اظهار کرد: این ترافیک بیشتر به دلیل تخلفات و پارک دوبله در این خیابان ایجاد می شود که بپتلاش می کنیم با رصد این خیابان،  متخلفان شناسایی و با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد. چنانکه در سه راه گوهر دشت، خودروهای متخلف بدون اغماض اعمال قانون می‌شوند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه کامیون‌های فاقد مجوز حق تردد در شهر را ندارد، گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تردد کامیون‌های بدون مجوز در سطح شهر، خودرو به مدت ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل و جریمه نقدی می‌شوند.

انتهای پیام/ج

نظر شما